فرودگاه بین المللی اصفهان رکورد شاخص رضایت را شکست

به گزارش پرتال حمل و نقل ، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در اردیبهشت ماه سالجاری ، با ثبت شاخص رضایت چشمگیر ۸۱.۸ درصد ، بار دیگر در جایگاه نخست فرودگاههای منتخب طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی قرار گرفت . این شاخص رضایت ، بالاترین شاخص رضایتی است که تاکنون یک فرودگاه موفق به کسب آن شده است .
دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ، فرودگاههای اصفهان ، تبریز و مهرآباد را بهعنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد .
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۸۱.۷ درصدی در اردیبهشت ماه به عنوان فرودگاه برتر ، فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۷۴.۱ درصدی به عنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین المللی مهرآباد با شاخص رضایت ۷۰.۷ درصدی به عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند .
گزارش شاخص رضایت فرودگاههای کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی فروردین ماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاههای اصفهان ، مهرآباد و تبریز در اسفند ماه به ترتیب ۷۴.۷ ، ۶۷.۹ و ۷۷.۳ بوده است .
فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در اردیبهشت ماه سالجاری ، با ثبت شاخص رضایت چشمگیر ۸۱.۸ درصد ، بار دیگر در جایگاه نخست فرودگاههای منتخب طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی قرار گرفت . نکته قابل تامل این است که این شاخص رضایت ، بالاترین شاخص رضایتی است که تاکنون یک فرودگاه موفق شده به آن دست یابد . پیش از این رکورد بالاترین شاخص رضایت ثبت شده ، ۷۷ درصد بود که در اختیار فرودگاه تبریز قرار داشت و فرودگاه اصفهان توانست این شاخص را بهبود دهد .
فرودگاه شهید مدنی تبریز در اردیبهشت سالجاری ، با ارتقای پنج درصدی شاخص رضایت نسبت به ماه گذشته ، موفق شد با دستیابی به شاخص رضایت ۷۴.۱ درصد ، جایگاه دوم را در میان فرودگاههای منتخب طرح به خود اختصاص دهد. فرودگاه تبریز علاوه بر آنکه در عرصه ارائه خدمات کیفی فرودگاهی ، جزو فرودگاههای برتر بهشمار میرود . در زمینه ارائه "بهینهترین راهکارها" برای ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی نیز جزو فرودگاههای پیشتاز کشور است .
فرودگاه مهرآباد بدون تغییر در شاخص رضایت نسبت به فروردین ماه سالجاری و با ثبت مجدد شاخص رضایت ۷۰.۷ درصد ، در جایگاه سوم قرار گرفت .
فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز هم با ثبت شاخص رضایت ۶۲.۲ درصد ، جایگاه چهارم طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی را به خود اختصاص داد .
میانگین شاخص رضایت در اردیبهشت ماه سالجاری ۷۰ درصد بوده است که نسبت به فروردین ماه سالجاری ۰.۴ درصد و نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۰.۷ درصد افزایش نشان می دهد .
بیشترین میزان رضایت مسافرین و مستقبلین از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاه های کشور با شاخص رضایت ۷۶.۹ درصد ، مربوط به سرویسهای بهداشتی و امکانات جانبی مانند وضوخانهها گزارش شده است . نمازخانهها با ثبت شاخص رضایت ۷۴.۶ و رستورانها با شاخص رضایت ۷۱.۹ درصد ، در ردههای دوم و سوم خدمات کیفی فرودگاهی قرار گرفتند. این در حالی است که کمترین میزان رضایت مردم از خدمات فرودگاهی ، با شاخص رضایت ۴۸.۷ درصدی ، مربوط به گروه کانترهای پروازی است .
فرودگاههای منتخب طرح در روزهای دوشنبه با رسیدن به (میانگین) شاخص رضایت ۷۱.۶ درصدی ، نمودار الگوی بازخورد را سبز کردهاند و در روزهای جمعه با ثبت شاخص رضایت ۶۸.۴ درصدی ، کمترین توفیق را در جلب رضایت مسافران و مستقبلین داشتند .