در حال بارگذاری ...

حمل‌ و نقل دریایی و بنادر کشور با جذب سرمایه‌ بخش خصوصی می‌توانند پیشرفت کنند

سازمان بنادر و دریانوردی پیشانی اقتصاد کشور و نیازمند همراهی وزارت راه است و با توجه به ظرفیت‌های خالی بنادر کشور باید از این امر به نحوی مطلوب استفاده کنیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک سرمایه‌گذار و فعال بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری با اشاره به اینکه بنادر کشور با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌توانند پیشرفت کنند ، گفت : کشور ما با توجه به ظرفیت‌های دریایی و بندری به شدت نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل دریایی است .

ضیاءالدین دلیران درباره ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی در حوزه دریایی و بندری و تعامل هرچه بیشتر و بهتر سازمان بنادر و دریانوردی با فعالان اقتصادی ، اظهار داشت : کشور ما با توجه به ظرفیت‌های دریایی و بندری به شدت نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل دریایی است و با توجه به اتصال کشور به آب‌های آزاد باید بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی از این فرصت بی‌نظیر استفاده کنیم .

مزیت‌های فراوان اقتصادی حمل‌ونقل دریایی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

وی ادامه داد : حمل‌ونقل دریایی از مزیت ‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برخوردار است که از این جمله می‌توان به امنیت سرمایه‌گذاری ، شرایط مطلوب برای صادرات کالا ، کاهش هزینه نهایی و افزایش سرعت انتقال کالا ، اشاره کرد .

یک سرمایه‌گذار و فعال بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری با بیان اینکه خوشبختانه همکاری لازم و استقبال مطلوبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی علاقه مند به فعالیت در حوزه حمل‌ونقل دریایی وجود دارد ، عنوان کرد : علاوه بر این شاهد حذف بروکراسی‌های اداری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی هستیم و شرایط مطلوبی برای فعالان اقتصادی علاقمند به فعالیت در حوزه دریایی و بندری فراهم شده است .

دلیران افزود : همچنین لحاظ مشوق‌های لازم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و ایجاد اشتیاق در بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور فعالیت در حوزه دریایی و بندری از دیگر اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی است تا سطح همکاری این سازمان با بخش خصوصی به حداکثر ممکن برسد .

وی با اشاره به اینکه وزارت راه‌وشهرسازی در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری در کنار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گیرد ، گفت : سازمان بنادر و دریانوردی پیشانی اقتصاد کشور و نیازمند همراهی وزارت راه است و با توجه به ظرفیت‌های خالی بنادر کشور باید از این امر به نحوی مطلوب استفاده کنیم .

شبکه ریلی پاسخگوی نیاز بنادر نیست

یک سرمایه‌گذار و فعال بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری با تصریح اینکه متاسفانه ظرفیت ریلی کشور پاسخگوی نیاز ظرفیت بنادر نیست ، خاطرنشان کرد : اقتصاد دنیا به دنبال حمل‌ونقل ارزان قیمت است و باید شبکه ریلی کشور پاسخگوی نیاز ظرفیت خالی بنادر کشور باشد .

وی با تاکید بر اینکه بنادر کشور با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌توانند پیشرفت کنند ، گفت : باید شاهد سرمایه‌گذاری کلان در حوزه دریایی و بندری از سوی فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشیم چرا که کشور ما از موقعیت سوق‌الجیشی بسیار مناسبی برخوردار است و ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه بندری داریم که بدون استفاده مانده است و نباید نسبت به آن غافل شویم .




مطالب مرتبط

در مسیر توسعه دریامحور ، ظرفیت‌های جدیدی برای کشور فراهم خواهد شد تا بتوانیم از نعمت ارزشمند موقعیت جغرافیایی ایران با بیش از ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و دسترسی به آب‌های آزاد بهره‌مند شویم . این موقعیت ، ایران را در اتصال کشورهای حوزه CIS و مسیر کریدور شمال–جنوب به جایگاهی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سعید رسولی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست صمیمی با خبرنگاران تخصصی حوزه به تشریح موارد زیر پرداخت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست تسریع در اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خطوط ریلی کشور و افزایش ظرفیت حمل بار در شبکه ریلی با حضور معاون فنی و ...

|

این اتصال ریلی موجب افزایش سرعت جابه‌جایی بار نسبت به ناوگان جاده‌ای ، کاهش مصرف سوخت ، کاهش اتلاف زمان در تحویل کالا و کاهش سوانح رانندگی و خسارات ناشی از خرابی روسازی جاده‌ها می‌شود .

|

با دوخطه سازی راه آهن قزوین - زنجان ظرفیت و سرعت جابه‌جایی بار و مسافر در این خط به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و همچنین رونق اقتصادی با جابه‌جایی کالا و خدمات و همچنین حضور گردشگران به استان محقق خواهد شد . ارزش به‌ روز شده این طرح حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است ...

|

نظرات کاربران