به آب انداختن دو فروند شناور استراتژیک پس از تعمیرات اساسی در بندر امام خمینی (ره)

با توجه به راندمان پایین موتورهای رانش و دیزل ژنراتورهای بویهگذار مهر و عدم توجیه تعمیرات آنها از نقطه نظر فنی و اقتصادی ، به منظور رعایت صرفه و صلاح سازمانی هر چهار موتور اصلی و دیزل ژنراتورهای این شناور با موتورهای بروز و جدید تعویض شدند .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، فرآیند تعمیرات زیرآبی دو فروند شناور خدماتی بویهگذار مهر و یدککش خلیج فارس ۲ در داک یارد بندر امام خمینی(ره) با اتکاء بر توان متخصصان بومی با موفقیت به اتمام رسید .
محمدعلی علائی معاون فنی و نگهداری این اداره کل با اعلام این خبر بیان داشت : به دلیل قدمت و استهلاک بالای کشتی بویهگذار مهر حجم کار انجام شده بر روی این شناور استراتژیک و مهم در حوزه ایمنی دریانوردی بسیار گسترده بود به نحوی که در حدود ۲۴۰ نقطه معادل ۱۰ تن ورق تعویض شد .
معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه در تعمیرات دورهای و اساسی سنوات گذشته بخشهای دیگری از این شناور تعویض ورق و رفع نقص شدند ، افزود : با اقدامات انجام شده در این مرحله ، کشتی بویه گذار مهر هم اکنون به یک کشتی نوسازی شده مطابق با الزامات جدید دریانوردی تبدیل شده است .
وی تصریح کرد : با توجه به راندمان پایین موتورهای رانش و دیزل ژنراتورهای بویهگذار مهر و عدم توجیه تعمیرات آنها از نقطه نظر فنی و اقتصادی ، به منظور رعایت صرفه و صلاح سازمانی هر چهار موتور اصلی و دیزل ژنراتورهای این شناور با موتورهای بروز و جدید تعویض شدند .
وی با اشاره به اینکه انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی شناورها مطابق با الزامات دریانوردی در یک بازه زمانی ۵ ساله و در دو نوبت ۲.۵ ساله انجام میگیرد ، تشریح کرد : سازمان بنادر و دریانوردی با تأمین بودجه مناسب به منظور تقویت توان و ظرفیت بنادر کشور ، افزایش ضریب ایمنی دریانوردی ، ایمنی جان خدمه شناورها و افزایش راندمان عملکردی همواره به این مهم اهتمام ویژه دارد که در همین زمینه سعی میشود در لایههای اجرایی در جهت تحقق سیاست های کلان ملی و سازمانی از این ظرفیتها ، منابع و فرصتهای پیش آمده نهایت بهرهبرداری صورت پذیرد که افزایش اشتغالزایی ، بالابردن ضریب امنیت شغلی و استفاده از دیگر ظرفیت های استانی از اهم نتایج عمل به این راهبرد است .