در حال بارگذاری ...

تداوم و پیگیری مکاتبات با طرف عراقی برای خارج‌سازی باقی‌مانده مغروقه‌ها از اروندرود

لایروبی اروند رود همیشه از موضوعات مهم منطقه برای رونق بندر و تردد شناورها به حساب می‌آید که در برخی نقاط نیاز به همکاری طرف عراقی دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت : در جریان بازدید از اروندرود ، تمام مغروقه‌های باقیمانده مورد بررسی قرار گرفت و دستورات مقتضی در خصوص پیگیری برای خارج‌سازی آنها داده و همچنین مکاتبات و پیگیری‌های لازم از طریق مبادی ذیربط با طرف عراقی برای خارج‌سازی این مغروقه‌ها نیز انجام می‌شود .

علی عسکری صبح امروز به همراه معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به مدت ۵ ساعت از آبراه اروند بازدید کرد .

وی در جریان این بازدید ضمن بررسی امکان سنجی لایروبی اروند ، اظهار داشت : در صورت لایروبی سه نقطه بحرانی از اروندرود که به میزان ۱۱ میلیون متر مکعب است ، ظرفیت تردد به شکل قابل توجهی افزایش و امکان تردد شناورها تا آبخور ۸.۵ متر فراهم می‌شود .

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت : لایروبی اروند رود همیشه از موضوعات مهم منطقه برای رونق بندر و تردد شناورها به حساب می‌آید که در برخی نقاط نیاز به همکاری طرف عراقی دارد .

عسکری بیان کرد : در جریان این بازدید تمام مغروقه‌های باقی‌مانده مورد بررسی قرار گرفت و دستورات مقتضی در خصوص پیگیری مجدانه برای خارج‌سازی آنها داده و همچنین مکاتبات و پیگیری‌های لازم از طریق مبادی ذیربط با طرف عراقی برای خارج‌سازی این مغروقه‌ها نیز انجام می‌شود .

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها سه مغروقه در آبراه اروند که احتمال خطر برای دریانوردی ایمن در طول آبراه را دارد ، باقی مانده است ، تصریح کرد : پیگیری برای خارج‌سازی این سه فروند در سال جاری با جدیت انجام خواهد شد .

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت : بزرگترین مغروقه باقی‌مانده از جنگ تحمیلی در نزدیکی اسکله خانیان است که یکی از کم‌عرض‌ترین و خطرناک‌ترین نقاط این آبراه اروند را نیز به وجود آورده است که خارج‌سازی آن در دستور کار است .




مطالب مرتبط

این طرح از ۲۴ اسفند‌ماه آغاز و تا ۲۴ فرودین سال آینده در محدوده رودخانه کارون از ابتدای دهانه کارون تا انتهای پل آزادی (قدیم) انجام خواهد شد .

|

با توجه به موقعیت استراتژیک بندر خرمشهر و نزدیکی به بازار کشور‌های حاشیه خلیج فارس و با هدف کاهش هزینه‌های حمل و توسعه صادرات برای اولین بار در منطقه ، ایرانول موفق به ارسال محصولات صادراتی خود از بندر خرمشهر شد .

|

با انهدام این کالاها ، بیش از ۱۵ هزار متر و به میزان یک پنجم از فضای اشغال شده در انبارها ، آزاد شد . با آزاد شدن این فضای اشغال شده ، دیگر مشکلی برای نگهداری کالا در انبارهای مسقف بندر خرمشهر وجود ندارد .

|

فعال شدن صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر خرمشهر به امارات ، علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای افراد بومی ، سبب رونق کسب و کار می‌شود .

|

در دورانی که فناوری اطلاعات و ارتباطات با کسب و کارها آمیخته شده و تفکیک آنها امکان پذیر نیست ، نقش فاوا در تداوم خدمات به ویژه در صنعت بزرگ دریایی غیر قابل انکار است .

|

نظرات کاربران