در حال بارگذاری ...

بسیج تمام امکانات در بخش حمل و نقل جاده‌ای و راهداری برای برگزاری با شکوه راهپیمایی اربعین حسینی

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم در بخش راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای برای برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) صورت گرفته است .

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری در خصوص برنامه‌های احداث راه روستایی نیز خاطرنشان کرد : مطابق برنامه ششم توسعه کشور احداث ۲۹ هزار کیلومتر راه برای روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار کشور ضروری است که اجرای آن نیازمند ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است .

معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش مدیران حراست ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور در مشهد گفت : طبق برنامه ششم سازمان مکلف به ایجاد حداقل یک جاده مطلوب برای تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار است .

وی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان سازمانی تخصصی یاد کرد و افزود : سازمان ما با تمامی ارگان‌ها و نهادها در ارتباط است و از مرزهای کشور تا میانه جاده‌ها دارای مسئولیت است و طبیعتا سازمانی به چنین گستردگی و دارای وظایف متنوع ، نیازمند اعتبارات بسیار کلان است تا بتواند به اهداف و برنامه‌هایش دست یابد ، با این وجود سازمان در سال‌های اخیر با حداقل اعتبارات ، بیشترین بهره‌وری را داشته‌ است .

وی افزود : در بررسی‌هایی که در سال‌های قبل صورت گرفت ارزش جاده‌های کشور پنج همت برآورد شد که برای نگهداری از راه‌ها و شریان‌های اصلی به ۱۶۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز است .

وی هزینه نگهداری از ۱۲ هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی کشور را که نیاز به بهسازی بیشتری دارد ، بین ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد دانست .

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر این که امسال برنامه نوسازی ناوگان راهداری در دستور کار سازمان قرار گرفته است ، ابراز امیدواری کرد ۱۰۰۰ دستگاه از ناوگان راهداری ادارات کشور نوسازی شود .

وی که در جمع مدیران حراست ادارات کشور سخن می‌گفت ، از مدیران حراست خواست تا در جهت مراقبت و پاسداری از اجرای صحیح فعالیت‌ها همت بگمارند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : با رفع مشکل قیر ، احداث و تکمیل پروژه‌های حوزه راهداری سرعت می‌گیرد و امیدواریم در مدت باقیمانده ...

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

|

مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمیدرضا شهرکی در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ ، به تجربه اجرای پویش ...

|

نظرات کاربران