در حال بارگذاری ...

احداث فرودگاه گناباد یکی از زیرساخت های توسعه در منطقه است

سران منطقه منتظر تکمیل کریدورهای ریلی ایران هستند و عزم مجلس نیز برای حمایت و تقویت این پروژه‌ها جزم است . توافق‌ها و پروژه‌های مختلفی که با کشورهای مختلف انجام می‌شود پیرو همین موضوع است . کشور ما با عنایات حضرت حق و استعداد و ظرفیت های فراوان ، فرصت فراوانی برای شکوفایی دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : آغاز به کار فرودگاه گناباد و اتصال آن به گذرگاه ریلی چابهار - مشهد - سرخس ، نقطه عطفی برای توسعه منطقه است .

مهرداد بذرپاش در آیین آغاز به کار فرودگاه گناباد با اشاره به عزم وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل زیرساخت های حمل و نقلی خراسان رضوی گفت : آغاز به کار فرودگاه گناباد و اتصال آن به گذرگاه ریلی چابهار - مشهد - سرخس ، نقطه عطفی برای توسعه منطقه است . نمی توان حرف از رشد و شکوفایی زد اما به موازات آن زیر ساختهای حمل و نقلی را فراهم نکرد و احداث فرودگاه گناباد یکی از همان زیرساخت های توسعه در منطقه است .

به گفته وزیر راه و شهرسازی سران منطقه منتظر تکمیل کریدورهای ریلی ایران هستند و عزم مجلس نیز برای حمایت و تقویت این پروژه‌ها جزم است . توافق‌ها و پروژه‌های مختلفی که با کشورهای مختلف انجام می‌شود  پیرو همین موضوع است . کشور ما با عنایات حضرت حق و استعداد و ظرفیت های فراوان ، فرصت فراوانی برای شکوفایی دارد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد : رصد پیشرفت‌ها با نگاه به عقبه و سیر حرکت در گذشته و مقاطع مختلف تاریخی ، ملموس می‌شود . کشور ما در قیاس با ده‌ها سال قبل رو به جلو است ، اگرچه سرعت کم است و توقع ما بالاتر است .

وی در خاتمه ضمن تشکر از همه کسانی ‌که در راستای خدمت‌رسانی در گذشته ، تلاش کرده اند ، ادامه داد : عزم همه برای خدمت به مردم شهرستان گناباد و بجستان که به ولایت‌مداری شهرت دارند، جزم است .

آیین افتتاح فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد با حضور افزون بر ۴۰۰ نفر از مسوولان کشوری و استانی شامل رییس مجلس شورای اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی ، مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور و سازمان هواپیمایی ، سرکنسول های کشورهای افغانستان ، پاکستان ، ترکمنستان و ترکیه در مشهد و مسوولان شهرستان های همجوار امروز برگزار شد .

فرودگاه گناباد به عنوان سومین فرودگاه مسافری استان خراسان رضوی تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر ، تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد .




مطالب مرتبط

تلاش کردیم حداکثر ایمنی را در این فرودگاه رعایت کنیم چون ایمنی در امر پرواز یک اصل اساسی است و تا بسیاری از تجهیزات کمک ناوبری و برج مراقبت و شرایط حفاظتی نباشد امکان پرواز فراهم نخواهد شد .

|

این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد .

|

توافقات انجام شده در نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته ، منجر به افزایش دادوستد دو کشور شده ؛ به گونه‌ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور ، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در ...

|

سال گذشته به ترتیب فرودگاه بین المللی مهرآباد با ۱۲ میلیون و ۶۸۵ هزار مسافر در رتبه اول ، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با ۷ میلیون و ۴۱۵ هزار مسافر در جایگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار مسافر در رتبه سوم از نظر تعداد مسافر قرار ...

|

تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود ...

|

نظرات کاربران