در حال بارگذاری ...

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و خودروی هوشمند با مشارکت سازمان راهداری و دانشگاه امیرکبیر

با توجه به این‌که وزارت راه و شهرسازی ، حمل و نقل برون شهری و بین‌المللی را بر عهده دارد ، توجه به برنامه‌ها و ابزارهایی که مسیر فناوری و هوشمندسازی را تسریع و تسهیل کنند در دستور کار این وزارتخانه قرار دارند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ اولین کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و خودروی هوشمند با تمرکز بر ابزارهای نوآورانه هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین ، داده کاوی ، بینایی ماشین ، پردازش تصویر ، سامانه‌های تصمیم یار و کاربرد آنها در هوشمندسازی راه و وسایل نقلیه برگزار شد .

 

 

 

 

ضرورت تدوین نقشه راه برای توسعه هوش مصنوعی

در این کنفرانس که با حضور وزیر کشور ، معاون وزیر راه و شهرسازی و اساتید برجسته دانشگاه امیرکبیر برگزار شد ، احمد وحیدی وزیر کشور گفت : لازمه تحقق اهداف ترسیم شده در حوزه هوش مصنوعی آن است که نقشه راه و زیست بوم محصول محور در حوزه فناوری و مبتنی بر اهداف اقتصادی ترسیم شود .

وی با تاکید بر این مطلب که باید در حوزه هوش مصنوعی با تهیه و تنظیم نقشه راه ، تقسیم کار ملی شامل تبیین وظایف دانشگاه‌ها ، مراکز رشد ، شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری به‌ موقع برنامه‌ریزی و عمل کنیم ، افزود : اگرچه هوش مصنوعی فناوری شالوده‌شکن و بنیان برافکنی قلمداد می‌شود ، اما می‌تواند حوزه مهمی از ترکیب دانش‌های مختلف را تلفیق کند .

 

 

تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر برنامه‌ها و ابزارهای تسریع و تسهیل کننده هوشمندسازی

شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که توجه به برنامه‌ها و ابزارهایی که مسیر فناوری و هوشمندسازی را تسریع و تسهیل کنند ، در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارند ، اظهار کرد : با توجه به این‌که وزارت راه و شهرسازی ، حمل و نقل برون شهری و بین‌المللی را بر عهده دارد ، توجه به برنامه‌ها و ابزارهایی که مسیر فناوری و هوشمندسازی را تسریع و تسهیل کنند در دستور کار این وزارتخانه قرار دارند .

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که باید با توسعه قابلیت‌ها اعم از دانش ، ابزارها و تخصیص منابع ، روند هوشمندسازی را سرعت ببخشیم ، افزود : وزارت راه و شهرسازی هوشمندسازی مدیریت اطلاعات و داده‌های حمل و نقلی ، مدیریت حمل و نقل بار و ناوگان تجاری ، تجهیزات ایمنی حمل و نقل و مدیریت و راهبری سوانح و حوادث را در دستور کار دارد ، همچنین توسعه طرح پایش ناوگان حمل و نقل بین‌المللی با استفاده از ابزار دوربین و ابزارهای نصبی روی ناوگان ، سامانه نظارت جاده‌ای بر کنترل و جریمه متخلفان ، سامانه اطلاعات و داده‌های حمل و نقل عمومی مسافری و باری در اولویت این وزارتخانه قرار دارد .

 

 

ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک بین محققان و متخصصان هوش مصنوعی و نیز فناوری سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند از مهمترین اهداف این رویداد بین‌المللی است

داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پیامی خطاب به شرکت‌کنندگان در این کنفرانس گفت : ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک بین محققان و متخصصان هوش مصنوعی و نیز فناوری سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند از مهمترین اهداف این رویداد بین‌المللی است و از مهمترین محورها و نیازمندی‌های فناوری در حمل و نقل جاده‌ای می‌توان به راه هوشمند ، ایمنی وسایل نقلیه، تجزیه و تحلیل تصادفات ، سامانه‌های حمل و نقل هوشمند ، حمل و نقل عمومی و مواد خطرناک و برنامه‌های هوشمند برای ارزیابی رانندگان اشاره کرد .

وی در این پیام ابراز امیدواری کرد هم‌افزایی جامعه علمی و نخبه کشور با صنعت بزرگ حمل و نقل جاده‌ای ، ثمرات مثبت و موثری برای این حوزه به جای بگذارد .

 

 

تشریح برنامه‌های آتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه هوشمندسازی

حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش ، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌‌ای در بخش سخنرانان کلیدی ، در خصوص آینده راه‌های هوشمند ، فناوری‌های پیشرفته و دستاوردهای اخیر این سازمان در زمینه هوشمندسازی ، توانمندی‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور ، نرم‌افزارهای جدید و پیشرفته در خصوص مدیریت حوزه حمل و نقل ، پایش زیرساخت‌های راه‌های کشور ، سامانه‌های هوشمند حوزه راهداری ، سامانه جامع راهداری و استفاده از ابزارهای هوشمند در امور تخصصی سازمان سخنانی ایراد کرد .

وی با ارائه روش‌های نوین در خصوص توسعه زیرساخت‌ها و هوشمندسازی و فناوری‌های جدید در حوزه راه هوشمند ، برنامه‌های آتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و حوزه راه و شهرسازی را بیان کرد .




مطالب مرتبط

مراکز تخلیه در صورتی که بتوانند روزانه تعداد قابل قبولی از ناوگان حامل محصولات را تخلیه کنند به‌نحوی که از ایجاد صف و خواب ناوگان جلوگیری شود ، حمل و نقل را پویا تر کرده و دیگر کمبود کامیون نخواهیم داشت و کرایه‌ها نیز افزایش نمی‌یابد .

|

از ۴ پرونده تخلف ثبت‌ شده ، برای ۳ مورد تذکر و یک مورد نیز محرومیت راننده از رانندگی صادر شد . این تخلفات مربوط به عدم رعایت قوانین حمل و نقل مسافر و همراه نداشتن تجهیزات مورد نیاز ناوگان مسافری بوده است .

|

در پی دیدار رئیس دولت با کارگزاران نظام در ابتدای سال جاری ، مقرر شد تا حد امکان ، امور قابل واگذاری به استان ها واگذار شود ، از این رو از معاونت های ستادی انتظار می‌رود بررسی‌های لازم صورت پذیرد و در حد امکان امور به ادارات استانی واگذار شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیدکمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری به تشریح اقدامات و عملکرد شقوق مختلف حمل و نقل در ایام ...

|

این تعداد مسافر از طریق ۹ هزار و ۲۱۸ سفر با ناوگان عمومی و از مبدا استان به مناطق مختلف جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است .

|

نظرات کاربران