در حال بارگذاری ...

پسکرانه بنادر بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

کشور ما از این ظرفیت برخوردار است که واحدهای بزرگ تولیدی در پسکرانه بنادر ایجاد شود و به خوبی از ظرفیت دریایی کشور در این راستا، استفاده کنیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پسکرانه بنادر بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است ، گفت : باید شاهد ایجاد بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و تولیدی در پسکرانه بنادر باشیم .

محمدرضا رضایی کوچی درباره ضرورت استفاده از ظرفیت پسکرانه بنادر به منظور تحقق رشد تولید و مهار تورم در سال جاری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری ، اظهار داشت : به صورت فوق‌العاده می‌توانیم از ظرفیت پسکرانه بنادر به منظور تحقق شعار سال استفاده کنیم و با انجام فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای در مسیر رشد تولید در کشور و مهار تورم گام برداریم . کشور ما از این ظرفیت برخوردار است که واحدهای بزرگ تولیدی در پسکرانه بنادر ایجاد شود و به خوبی از ظرفیت دریایی کشور در این راستا، استفاده کنیم .

اهمیت بالای دسترسی به دریا برای صادرات کالاهای تولیدی

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دسترسی به دریا برای صادرات کالاهای تولیدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ، عنوان کرد : کشور ما از این مزیت ویژه برخوردار است و در عین حال حمل‌ونقل دریایی بسیار به صرفه‌تر از سایر شقوق حمل‌ونقل است .

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه حتما باید در پسکرانه بنادر شرایط مناسب را فراهم کنیم تا بتوانیم شاهد فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در پسکرانه بنادر باشیم ، اظهار داشت : تحقق این هدف می‌تواند رشد اقتصادی کشور را در پی داشته باشد ؛ خوشبختانه بسیاری از بنادر کشور این رویکرد را در پیش گرفته‌اند و کار خود را آغاز کرده‌اند اما در راستای بهبود وضعیت خود نیازمند اتصال تمامی بنادر کشور به شبکه ریلی هستیم .

باید واحدهای جدید تولیدی در نزدیکی دریا ایجاد شوند

وی ادامه داد : در پسکرانه بنادر بهترین شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم است و باید بنگاه‌های بزرگ اقتصادی را در این مناطق متمرکز، سرمایه‌های بخش خصوصی را تجمیع و هدایت کنیم و نهایتا بتوانیم تولیدات خود را از طریق دریا صادر کرده و برای کشور زمینه‌ساز ارزآوری شویم .

رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه حتما باید واحدهای جدید تولیدی در نزدیکی دریا ، ایجاد شوند ، گفت : باید طرح آمایش سرزمینی مدنظر قرار گیرد و اینگونه صنایع بزرگ آب‌بر در حاشیه دریا احداث شده و هزینه نهایی کالا را کاهش دهیم و شرایطی را رقم بزنیم که فعالیت بخش خصوصی ، مقرون به صرفه باشد .




مطالب مرتبط

تولید انرژی به ویژه انرژی خورشیدی در پسکرانه بنادر یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت و با توجه به ظرفیت بنادر کشور به ویژه بنادر جنوبی ایران ، به بهترین شکل شرایط را برای تولید انرژی خورشیدی فراهم کرد .

|

ایران می تواند با بهره گیری مدبرانه از ساحل ، پسکرانه و جزایر متعدد و متنوع خود، در آبهای پیرامونی خلیج فارس دریای عمان و دریای خزر و با حضور مؤثر در فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره گیری از آنها - به عنوان یک پیشران و محور توسعه - جایگاه شایسته‌ای در منطقه و جهان برای خود احراز ...

|

باید نیاز مالی و پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور برطرف شود و هیچ گونه کمبودی در حوزه نیروی انسانی در حوزه دریایی نداشته باشد و از نیروهای دریایی متخصص در این زمینه بهره‌گیرد و به سمت آموزش تخصص در حوزه دریا حرکت کند .

|

همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

نظرات کاربران