در حال بارگذاری ...

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو کشور در بخش‌های مختلف حمل و نقل

موقعیت ایران در کریدور شمال - جنوب استراژیک و ویژه است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی کشورمان و معاون رئیس دولت امارات متحده عربی در مذاکرات دو جانبه بر توسعه روابط در بخش‌های مختلف حمل و نقل دو کشور تاکید کرد .

مهرداد پذرپاش طی سفر به امارات متحده عربی در دیدار دوجانبه با شیخ منصور بن زاید آل نهیان معاون رئیس دولت امارات متحده عربی گفت : ایران به دنبال افزایش توسعه روابط با امارات در بخش‌های مختلف حمل ونقل بوده و از سرمایه‌گذاران برای حضور در پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل استقبال می‌کند .

رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات اظهار کرد : جلسات کمیسیون مشترک میان دو کشور مدتی است تشکیل نشده که نیاز است برای بررسی شقوق مختلف حمل و نقل ، جلسات این کمیسیون مجددا برگزار شود .

بذرپاش در ادامه بر امضای یک سند راهبردی میان دو کشور تاکید کرد .

در ادامه این نشست ، شیخ منصور بن زاید آل نهیان ضمن ابراز خرسندی از حضور وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه تاکید کرد : ایران از موقعیت سوق‌الجیشی مناسبی برخوردار است .

معاون رییس دولت امارات افزود : موقعیت ایران در کریدور شمال - جنوب استراژیک و ویژه است .

شایان ذکر است ، وزیر راه و شهرسازی کشورمان به عنوان رییس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و به دعوت همتای اماراتی خود امروز وارد ابوظبی شد .




مطالب مرتبط

این پروژه در کریدور شمال - جنوب نیز قرار دارد و اگر دقیق تصمیم گرفته شود و تسلیم جوسازی ها نشویم خواهیم دید که شاهراه اصلی شمال و جنوب ، شرق و غرب ، ثروت ملی را به اندازه فروش نفت افزایش خواهد داد و امنیت و آرامش را به همراه خواهد داشت .

|

توافق‌های انجام شده بر اساس موضوعات بررسی شده در ۶ کمیته کاری در هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور امضا و نهایی شد .

|

جمهوری ارمنستان یک فرصت بی‌نظیری در کریدور شمال - جنوب دارد که کمک‌کننده به این‌ کشور است و از ایروان به سمت شمال مسیر خوبی وجود دارد ، اما به سمت جنوب هرچه سریع‌تر مسیر باید روان‌تر شود که احداث و بهسازی ۶۰‌ کیلومتر جاده از مرز ایران به جمهوری ازمنستان ضروری است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در گفت‌وگوی تلفنی وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل و نقل قطر ، ضمن تأکید بر اهمیت توسعه مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور ...

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

نظرات کاربران