در حال بارگذاری ...

مطالب مرتبط

تمامی دستگاه ها باید حول محور برنامه هفتم توسعه در حوزه دریا و همچنین سیاست‌های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند و اینگونه بتوانیم از تمامی ظرفیت های دریایی و بندری کشور در راستای توسعه اقتصاد دریا که منجر به توسعه اقتصادی کشور می شود بهره مند شویم .

|

با وجود ابلاغ این سند مهم و ارزشمند قطعا می‌توانیم پراکندگی در حوزه دریا را از بین ببریم و شاهد انسجام و یکپارچگی سیاستگذاری در حوزه دریا باشیم . موضوع بسیار مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد سیاستگذاری یکپارچه در حوزه دریا است و یک مدیریت یکپارچه و چابک در سطح کشور با حضور ...

|

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است .

|

بعد از رونق ترانزیت مشتقات نفتی از بندر بوشهر اکنون افزایش چشمگیر حجم تخلیه و بارگیری ارمغان آور بازگشت رونق به این بندر تاریخی است . با زیرساخت های در دست احداث مجتمع بندری نگین بدون تردید میزان عملکرد بندر بوشهر در آینده نزدیک بسیار فراتر از وضعیت کنونی خواهد بود .

|

توسعه اقتصاد دریامحور می‌تواند منجر به شکوفایی اقتصاد شود و مسئله بسیار مهم اینکه ایجاد مراکز تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر ، قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد و با ایجاد ارزش افزوده نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح بین‌المللی نیز قدرت رقابت افزایش می‌یابد .

|

نظرات کاربران