در حال بارگذاری ...

ارتقا دانش مهندسی مهمترین هدف همایش icopmas

به گزارش پرتال حمل و نقل ، علی فتحی در نشست خبری چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل ، بنادر و سازه‌های دریایی با بیان این مطلب گفت : در سی‌ودومین سال از آغاز برگزاری همایش‌های بین‌المللی سواحل ، بنادر و سازه‌های دریایی ، سازمان بنادر و دریانوردی با مشارکت و همکاری سازمان‌های دریایی بین‌المللی داخلی و خارجی ، چهاردهمین دوره این همایش با تأکید بر تقویت همکاری‌های فنی و تخصصی در سطح بین الملل به ویژه کشورهای ساحلی منطقه برگزار می‌شود .

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در بخش طراحی و اجرای پروژه‌های مهندسی و سازه‌های دریایی ، به عنوان تنها‌ترین کشور خودکفا در منطقه محسوب می‌شود ، اظهار داشت : طرح‌های توسعه‌ای در بنادر کشور ، هم‌اکنون بدون نیاز به خدمات کشورهای خارجی و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توانمندی‌های بومی ایران ، اجرا و عملیاتی می‌شود .

فتحی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه تامین قطعات تجهیزات دریایی و بندری اقدامات سازند‌ه‌ای داشته است ، افزود : رویکرد و راهبرد اصلی دولت در حوزه تامین تجهیزات استراتژیک بنادر ، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای ورود تکنولوژی این تجهیزات به داخل کشور است .

 

 

 

 
 
 
 
 




مطالب مرتبط

افزایش مهارت قایقران‌ها در سطح نجات غریق در صورت توفیق در عقد تفاهم نامه با فدراسیون نجات غریق و غواصی و تسهیل و سرعت بخشیدن به رسیدگی در مورد تقاضاهای مطروحه در کمیته وجوه اداره شده در بخش مسافری از جمله برنامه‌های تعریف شده است .

|

مطابق با ابلاغیه‌های سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر تسهیل عبور و مرور وسایط نقلیه ، با هدف کاهش و کنترل ترافیک با تجهیز سامانه‌های اکسس کنترل (Access control) و مدیریت تردد ناوگان حمل جاده‌ای ، اقدامات اولیه برای نصب و استفاده بهینه از این سیستم در دستور کار قرار گرفته است .

|

تاکنون سه محدوده برای راه اندازی دهکده لجستیک بندر بوشهر پیش بینی شده که با بهره گیری از نظرات مشاور یکی از نقاط در شهرستان بوشهر گزینه اصلی به شمار می رود . با توجه به اهمیت دهکده لجستیک در شورای امور زیربنایی استان حمایت ویژه ای از این طرح شده و تحقق آن بدون تردید زمینه ساز ...

|

اقتصاد ایران ظرفیت‌‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم ، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت‌ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد .

|

با تقویت توان تجهیزاتی که در برنامه ها و اهداف سال جاری نیز قرار دارد و با ایجاد جاذبه برای تجار و صاحبان کالا توانستیم در نیمه دوم سال گذشته کالاهای ترانزیتی و وارداتی را توسط ریل به بندر امیرآباد و یا از این بندر به سرزمین اصلی حمل کنیم که با این روند علاوه بر افزایش سهم ریلی ...

|

نظرات کاربران