در حال بارگذاری ...

شرکت راه آهن ، مجموعه‌ای خود تنظیم گر یا نیازمند رگولاتوری

به گزارش پرتال حمل و نقل ، افسانه شفیعی مشاور معاون کسب و کار وزارت صمت بر اساس نیاز مخاطبین عمده وزارت صمت و جهاد کشاورزی دست به تحقیقی گسترده پیرامون ایجاد سازمان تنظیم و مقررات حمل و نقل ریلی زده ، که در رویدادی با میزبانی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت با حضور متخصصین امر ارائه شد .

وی در تحقیق خود با سوالی بزرگ روبرو می شود که آیا مجموعه راه آهن یک شخصیت حقوقی درآمد هزینه است با مدیرعاملی که نقش حاکمیتی معاون وزیر راه و شهرسازی را با توجه به منابع و امکانات و زیرساخت به عهده دارد یا یک مجموعه صرفا اقتصادی ؟

از دیدگاه پرتال حمل و نقل به عنوان یک رسانه تخصصی ، راه آهن نمی تواند صرفا یک شرکت اقتصادی باشد و با توجه به منافع کلان راه آهن برای کشور باید یک نهاد حاکمیتی حمایتی باشد .

 

 

 

 

 
 
 
 
 




مطالب مرتبط

برای دستیابی به سهم شایسته راه‌آهن در جابجایی بار و مسافر ، لازم است تمامی واحدها با رویکردی برنامه‌محور و با زبان مشترک حرکت کنند ، به‌گونه‌ای که نتایج تصمیمات اتخاذشده به‌صورت ملموس در میدان عملیات و روی ریل مشاهده شود .

|

برای تحقق سهم ۳۰ درصدی بار ، نیازمند سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار هستیم که پیش‌بینی می‌شود ۳۷ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام شود و مابقی از طریق تهاتر ، مولدسازی منابع عمومی و فاینانس خارجی تأمین شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، یک کارشناس ریلی با تأکید بر اهمیت هوشمندسازی و پایش لحظه‌ای وضعیت واگن‌ها ، گفت : استفاده از سنسورها و سامانه‌های ...

|

رضایتمندی مسافر ، محور اصلی حکمرانی مطلوب در بخش مسافری است و برنامه‌های بنده نیز بر سه اصل ارتقای کیفیت خدمات ، بهبود عملکرد عملیاتی و دسترس‌پذیری آسان بلیت برای همه شهروندان استوار است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دومین نشست رییس‌جمهور و وزیر راه برای توسعه شبکه ریلی حومه‌ای با تأکید بر لزوم تسریع در توسعه حمل‌ونقل عمومی با ...

|