در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه تکمیل باند دوم جاده قدیم تهران – قم

    نیاز اعتباری این پروژه که بار ترانزیتی بزرگی از استان تهران در جنوب و جنوب شرق را حل و فصل می کند , ۴۰۰ میلیارد تومان است اما هدف گذاری این اداره کل برای هفته دولت سال ۱۴۰۲ افتتاح ۲۱ کیلومتر از مسیر است که برای رسیدن به این هدف تخصیص ۱۰۰۰ تن قیر ضروری بوده و اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده ایم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروژه تکمیل باند دوم جاده قدیم تهران – قم به طول ۲۷ کیلومتر از پروژه های تفویضی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور به پیشرفت ۷۰ درصدی رسید .

    خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این مطلب که پروژه کمربندی باند دوم جاده قدیم قم حدفاصل تقاطع حسن آباد تا گردنه نعلبندان به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده و با سرعت در حال اجرا است , گفت : طول کل این طرح ۵۰ کیلومتر بوده است که در سنوات گذشته ۲۰ کیلومتر از آن اجرایی شده و هم اکنون عملیات اجرایی در ۳۰ کیلومتر باقیمانده طرح در حال انجام است .

    وی تصریح کرد : به غیر از لایه نهایی توپکا تاکنون عملیات اجرایی حدود ۱۶ کیلومتر از مسیر تا دولایه آسفالت بیندر و توپکا به ضخامت ۱۱ سانتیمتر و لایه RCC توسط پیمانکار انجام شده است . میزان قیر جذب شده در این پروژه ۲۳۰۰ تن بوده و برای اتمام کل طرح ۲ هزار تن دیگر قیر نیاز داریم .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : نیاز اعتباری این پروژه که بار ترانزیتی بزرگی از استان تهران در جنوب و جنوب شرق را حل و فصل می کند , ۴۰۰ میلیارد تومان است اما هدف گذاری این اداره کل برای هفته دولت سال ۱۴۰۲ افتتاح ۲۱ کیلومتر از مسیر است که برای رسیدن به این هدف تخصیص ۱۰۰۰ تن قیر ضروری بوده  و اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده ایم .




    مطالب مرتبط

    پیشرفت فیزیکی این پروژه در حال حاضر ۹۰ درصد بوده که به جهت جداسازی باند رفت و برگشت جاده ترانزیتی تهران - قم ، افزایش ایمنی در عبور و مرور و کاهش مصرف سوخت از اهمیت بالایی برخوردار است .

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    نظرات کاربران