در حال بارگذاری ...
  • ضرورت تبدیل ۴۲۲ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان به بزرگراه

    در حال حاضر شرایط به شیوه‌ای است که در برخی مسیرها دیگر بزرگراه پاسخگوی حجم ترافیکی نبوده و از شرایط بزرگراهی خارح شده‌اند و می‌بایست از بزرگراهی به آزادراهی تبدیل شوند که با توجه به اینکه دسترسی‌های محلی در آزادراه‌ها از طریق تقاطع‌های غیرهمسطح انجام می‌پذیرد لذا این موارد در دست بررسی قرار دارند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : ۴۲۲ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان در اولویت اول برای ارتقاء قرار دارند که می‌بایستی تبدیل به بزرگراه شوند .

    بهزاد شاهسوندی اظهار داشت : در استان اصفهان حدود یکهزار و ۷۶۷ کیلومتر راه نیاز به ارتقاء دارند که براساس مطالعات ترافیکی در سه سطح اولویت بندی شده‌اند . راه‌هایی که در سطح یک یا اولویت اول قرار دارند ۴۲۲ کیلومتر بوده که می‌بایست به بزرگراه تبدیل شوند ، همچنین یکهزار و ۲۸ کیلومتر در سطح دو و مابقی سطح سه هستند که این دو سطح نیاز به بهسازی دارند به طور مثال می‌بایست عرض مسیر و یا پل‌ها تغییر کند .   

    معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد : در حال حاضر شرایط به شیوه‌ای است که در برخی مسیرها دیگر بزرگراه پاسخگوی حجم ترافیکی نبوده و از شرایط بزرگراهی خارح شده‌اند و می‌بایست از بزرگراهی به آزادراهی تبدیل شوند که با توجه به اینکه دسترسی‌های محلی در آزادراه‌ها از طریق تقاطع‌های غیرهمسطح انجام می‌پذیرد لذا این موارد در دست بررسی قرار دارند .   

    وی ادامه داد : بعضی محورها همچون نایین به اردستان یا اصفهان شیراز از جمله محورهایی هستند که می‌بایست حتما به آزادراه تبدیل شوند که البته اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این زمینه اقداماتی نیز انجام داده است .

    شاهسوندی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری برای تبدیل این محورها به آزادراه استقبال می‌کنیم اذعان داشت : این اداره‌کل محورهایی شامل اصفهان به شیراز ، اصفهان به نایین ، اصفهان اردستان کاشان و اصفهان به سمت داران و الیگودرز را برای بحث سرمایه‌گذاری پیشنهاد داده است تا اگر سرمایه‌گذارانی تمایل داشتند نسبت به تبدیل این محورها اقدام کنند . 




    مطالب مرتبط

    تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    ۹۵ هزار متر مکعب خاکریزی و ۵ هزار و ۳۰۰ متر مکعب خاکبرداری می بایست برای پروژه فوق اجرا شود که در حال حاضر ۶۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب خاکریزی و چهار هزار متر مکعب خاکبرداری اجرا شده است .

    |

    با تلاش و اقدامات به عمل آمده است در حال حاضر ۶ پروژه ساخت راه در پهنه استان اصفهان در مجموع به میزان ۲۹ کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد بوده که این پروژه ها برای افتتاح به ۸۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند .

    |

    از جمله اقدامات انجام شده شامل ۶۵۵ هزار مترمکعب خاکبرداری ، ۳۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی ، ۳۵ هزار مترمکعب زیراساس و ۴۴ هزار مترمکعب اساس بوده است . پروژه فوق از جمله پروژه‌های مهم در دست اجرا در شمال استان اصفهان است که در تلاش هستیم ۱۰ کیلومتر از آن را در دهه فجر سال جاری به ...

    |

    نظرات کاربران