ضرورت تبدیل ۴۲۲ کیلومتر از راههای استان اصفهان به بزرگراه
در حال حاضر شرایط به شیوهای است که در برخی مسیرها دیگر بزرگراه پاسخگوی حجم ترافیکی نبوده و از شرایط بزرگراهی خارح شدهاند و میبایست از بزرگراهی به آزادراهی تبدیل شوند که با توجه به اینکه دسترسیهای محلی در آزادراهها از طریق تقاطعهای غیرهمسطح انجام میپذیرد لذا این موارد در دست بررسی قرار دارند .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : ۴۲۲ کیلومتر از راههای استان اصفهان در اولویت اول برای ارتقاء قرار دارند که میبایستی تبدیل به بزرگراه شوند .
بهزاد شاهسوندی اظهار داشت : در استان اصفهان حدود یکهزار و ۷۶۷ کیلومتر راه نیاز به ارتقاء دارند که براساس مطالعات ترافیکی در سه سطح اولویت بندی شدهاند . راههایی که در سطح یک یا اولویت اول قرار دارند ۴۲۲ کیلومتر بوده که میبایست به بزرگراه تبدیل شوند ، همچنین یکهزار و ۲۸ کیلومتر در سطح دو و مابقی سطح سه هستند که این دو سطح نیاز به بهسازی دارند به طور مثال میبایست عرض مسیر و یا پلها تغییر کند .
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد : در حال حاضر شرایط به شیوهای است که در برخی مسیرها دیگر بزرگراه پاسخگوی حجم ترافیکی نبوده و از شرایط بزرگراهی خارح شدهاند و میبایست از بزرگراهی به آزادراهی تبدیل شوند که با توجه به اینکه دسترسیهای محلی در آزادراهها از طریق تقاطعهای غیرهمسطح انجام میپذیرد لذا این موارد در دست بررسی قرار دارند .
وی ادامه داد : بعضی محورها همچون نایین به اردستان یا اصفهان شیراز از جمله محورهایی هستند که میبایست حتما به آزادراه تبدیل شوند که البته ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این زمینه اقداماتی نیز انجام داده است .
شاهسوندی با بیان اینکه از سرمایهگذاری برای تبدیل این محورها به آزادراه استقبال میکنیم اذعان داشت : این ادارهکل محورهایی شامل اصفهان به شیراز ، اصفهان به نایین ، اصفهان اردستان کاشان و اصفهان به سمت داران و الیگودرز را برای بحث سرمایهگذاری پیشنهاد داده است تا اگر سرمایهگذارانی تمایل داشتند نسبت به تبدیل این محورها اقدام کنند .