در حال بارگذاری ...

آمادگی ایران برای تجهیز کشتی­ های تجاری به سیستم پردازش آب­ توازن کشتی­ ها

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست مشورتی راهکارهای تجاری سازی سیستم پردازش آب­ توازن کشتی ­ها ، برای استفاده بر روی شناورهای ناوگان دریایی کشور و به منظور پیشگیری از آلودگی دریا با حضور مجید علی­ نازی ، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد .

به دنبال الزام ­آور شدن به کارگیری سیستم پردازش آب توازن (Ballast Water Treatment System) در کشتی­ ها ، برای جلوگیری از انتقال گونه های غیربومی آبزی تا سال ۲۰۲۴ ، سیستم ایرانی پردازش آب توازن کشتی ­ها که توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی طراحی و به تایید سازمان بین المللی دریانوردی رسیده است .

به دنبال تولید و دریافت تاییدیه نهایی سیستم پردازش آب توازن کشتی­ ها توسط سازمان بین­المللی دریانوردی (IMO) نشست مشترکی با حضور نمایندگان شرکت های کشتیرانی ، دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی ، موسسات رده بندی کشتی ها ، اتحادیه مالکان کشتی های ایرانی ، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ، انجمن دریانوردان تجاری و معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ، در زمینه ارائه راهکارهای تجاری سازی ، برگزار شد .

در این نشست ، عضو هیات عامل ومعاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تلاش­ های شرکت دانش بنیان ایرانی برای تولید سیستم پردازش آب توازن کشتی ها و دریافت تائیدیه نهایی از سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) تقدیر و تاکید کرد : نصب و استفاده از این سیستم پردازش آب توازن کشتی­ ها توسط شرکت های کشتیرانی و ارگان های مرتبط با صنعت دریانوردی ، فرصتی برای تسهیل در فعالیت ناوگان دریایی کشور خواهد بود .

مجید علی نازی اظهار داشت : دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی نیز می تواند نقش مهمی در ایجاد همکاری و تعامل بین صنعت دریایی و شرکت های دانش بنیان برای تولید تجاری تجهیزات دانش بنیان داشته باشد .

شایان ذکر است ، تولید سیستم پردازش آب توازن از پیچیدگی های خاص فنی برخوردار است و تاکنون فقط ۶۵ کشور موفق به اخذ تائیدیه نهایی از سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) شده اند . این شرکت دانش ‌بنیان موفق به اخذ تائیدیه نهایی سیستم پردازش رادکلین (RADClean) از کمیته حفظ محیط زیست دریایی (MEPC) سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) در آذرماه سال­جاری شده است و آماده تولید تجاری و نصب روی کشتی‌های تجاری اعم از ایرانی و غیرایرانی است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی به سی‌وسومین اجلاس مجمع سازمان بین‌المللی ...

|

سفیر جمهوری کنیا در تهران ، در این سفر ، در راس یک هیات اقتصادی از بخش‌های مختلفی از جمله ساختمان مرجع دریایی ، ترمینال‌های کانتینری ، بندر نفتی خلیج فارس و محوطه‌های بندری منطقه اقتصادی بندر شهید رجایی بازدید کرد .

|

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است .

|

"سامانه یکپارچه عملیات بندری" به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل ، طراحی و تولید می‌باشد .

|

فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد .

|

نظرات کاربران