در حال بارگذاری ...

اعلام جزییات فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار / کاهش مدت زمان انتقال کالا از ۴۵ روز به ۲ هفته

قبل از فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار ،‌ کانتینرهای ارسالی از چین به بندر شهید رجایی می‌رفتند و پس از ماندگاری با شناورهای کوچک‌تر به چابهار منتقل می‌شدند و حدود ۴۵ روز طول می‌کشید تا کالای خریداری شده از سوی فعالان اقتصادی به دست آن‌ها برسد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ‌، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به جزییات فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار ، اعلام کرد : فعالیت این خط کشتیرانی کاهش مدت زمان انتقال کالا از ۴۵ روز به ۲ هفته را در پی داشته است و موجب استقبال و رضایت صاحبان کالا به دلیل کاهش هزینه جابجایی بار ، شده است .

قاسم عسکری‌نسب درباره فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار ، اظهار داشت : فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار در کنار فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار-هند در راستای توسعه کریدور شمال جنوب و تحقق تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری به منظور توسعه سواحل مکران است و سازمان بنادر و دریانوردی به برنامه‌ریزی مدون در راستای اجرای سیاست‌های تبیین شده گام بر می‌دارد .

وی ادامه داد : قبل از فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار ،‌ کانتینرهای ارسالی از چین به بندر شهید رجایی می‌رفتند و پس از ماندگاری با شناورهای کوچک‌تر به چابهار منتقل می‌شدند و حدود ۴۵ روز طول می‌کشید تا کالای خریداری شده از سوی فعالان اقتصادی به دست آن‌ها برسد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه راه‌اندازی خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب شده است مدت زمان تحویل کالا از چین به چابهار از ۴۵ روز به ۲ هفته کاهش یابد ، گفت : از زمان راه‌اندازی خط مذکور تا کنون ۴ سفر انجام شده است و ظرفیت شناورهای مربوطه TEU ۶۵۰۰ است و ۳,۵ متر طول دارند و آبخور آن‌ها ۱۴ متر است .

عسکری نسب با اشاره به اینکه خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار پس از تخلیه کالا در چابهار به مسیر خود ادامه می‌دهد و به سایر بنادر از جمله رجایی و ... می‌رود ، عنوان کرد : تقریبا هر ۱۰ روز یک کشتی از خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار می‌آید .

وی با تاکید بر اینکه فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب کاهش هزینه و مدت زمان انتقال کالا شده است و استقبال و رضایت صاحبان کالا را به همراه داشته است ، اظهار داشت : در فاز بعدی به دنبال بازاریابی در راستای ارسال کانتینرهای صادراتی پر و خالی از چابهار به چین هستیم و در این راستا مذاکرات و پیگیری‌های لازم در حال انجام است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب فعال شدن زنجیره تامین حمل‌ونقل کالا ،‌ اشتغال‌آفرینی ، پویایی و فعالیت هرچه بیشتر و بهتر بندر و نیز فعالیت تجهیزات مخصوص ترمینال‌های کانتینری می‌شود ، خاطرنشان کرد : در عین حال فعالیت خطوط کشتیرانی به بندر چابهار افزایش امنیت را به دنبال خواهد داشت و در اشتغال‌آفرینی غیر مستقیم برای مردم منطقه نقش بسزایی دارد .




مطالب مرتبط

زیرساخت های بندری ، افزایش نرم عملیاتی و بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری کالا ، بهره وری پایانه های بندری ، افزایش تعاملات و استفاده از ظرفیت سایر بنادر برای رفت و آمد کشتی ها و ظرفیت عملیات یدک کشی مناسب از جمله دلایل افزایش تعداد کشتی های ورودی به بندر چابهار محسوب می شود .

|

قرارداد ۵۶ میلیون دلاری مربوط به پروژه احداث کریدور لجستیکی (مسیر دسترسی کامیون ها به بندر) به طول ۲.۶ کیلومتر با عرض ۱۱۰ متر و ۱۲ باند به همراه پروژه احداث فاز اول سیلو ۱۰۰ هزار تنی در این فاز است که پروژه اول در دهه مبارک فجر و پروژه دوم در خردادماه سال آینده به بهره‌برداری ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با جمعی از فعالان اقتصادی حوزه سواحل مکران مقیم کشور عمان دیدار کرد .

|

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

|

نظرات کاربران