در حال بارگذاری ...

برگزاری مانور ترکیبی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با موضوع حمله سایبری در بندر خرمشهر

با توجه به گسترش روزافزون مخاطرات و تهدیدات در حوزه‌های مختلف و همچنین استفاده دشمن از شیوه‌های نوین برای آسیب‌رسانی به زیرساخت‌ها و شریان‌های اصلی کشور ، آمادگی برای مقابله به موقع و موثر با این تهدیدات برای تداوم فعالیت‌های حیاتی و برنامه‌ریزی برای بازگشت به شرایط عادی ، در تمامی دستگاه‌های اجرایی امری ضروری است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مانور ترکیبی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با موضوع حمله سایبری در بندر خرمشهر برگزار شد .

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در جریان برگزاری مانور ترکیبی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در بندر خرمشهر ، اظهار داشت : برای نخستین‌بار در سازمان بنادر، مانور ترکیبی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران به میزبانی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با موضوع حمله سایبری برگزار شد . موضوع این مانور ، مقابله با حملات سایبری ، اقدامات خرابکارانه، اطفاء حریق ، امداد و نجات مردم و تداوم خدمت‌رسانی است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت : با توجه به گسترش روزافزون مخاطرات و تهدیدات در حوزه‌های مختلف و همچنین استفاده دشمن از شیوه‌های نوین برای آسیب‌رسانی به زیرساخت‌ها و شریان‌های اصلی کشور ، آمادگی برای مقابله به موقع و موثر با این تهدیدات برای تداوم فعالیت‌های حیاتی و برنامه‌ریزی برای بازگشت به شرایط عادی ، در تمامی دستگاه‌های اجرایی امری ضروری است .

به گفته اسعدی ؛ برای دستیابی به آمادگی ، علاوه بر داشتن برنامه‌های از قبل تدوین شده و استراتژی‌های مناسب جهت مقابله با بحران ، شبیه‌سازی شرایط بحران و تمرین در این شرایط با برگزاری مانور در حوزه‌های مختلف ، می‌تواند منجر به شناخت و کسب اطلاعات بیشتر از نقاط ضعف احتمالی و شرایط بحران و همچنین ارتقاء آمادگی نیروهای انسانی و توان عملیاتی آنها شود .




مطالب مرتبط

این طرح از ۲۴ اسفند‌ماه آغاز و تا ۲۴ فرودین سال آینده در محدوده رودخانه کارون از ابتدای دهانه کارون تا انتهای پل آزادی (قدیم) انجام خواهد شد .

|

با توجه به موقعیت استراتژیک بندر خرمشهر و نزدیکی به بازار کشور‌های حاشیه خلیج فارس و با هدف کاهش هزینه‌های حمل و توسعه صادرات برای اولین بار در منطقه ، ایرانول موفق به ارسال محصولات صادراتی خود از بندر خرمشهر شد .

|

با انهدام این کالاها ، بیش از ۱۵ هزار متر و به میزان یک پنجم از فضای اشغال شده در انبارها ، آزاد شد . با آزاد شدن این فضای اشغال شده ، دیگر مشکلی برای نگهداری کالا در انبارهای مسقف بندر خرمشهر وجود ندارد .

|

بندر خرمشهر ظرفیت سالانه ۱۱ میلیون تن را دارد که این به معنای وجود ظرفیت و پتانسیل گسترده در این بندر تجاری است .

|

بندر خرمشهر از زیرساخت‌ها و امکانات روز کشور برخوردار است که متاسفانه بسیاری از امکانات و زیرساخت‌های آن مانند حمل و نقل ریلی مغفول مانده است که در صورت فعال شدن این پتانسیل‌ها ، شاهد رونق خواهیم بود .

|

نظرات کاربران