در حال بارگذاری ...

سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر برای ساخت بزرگراه است

سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور به دلیل مزیت ترانزیتی‌ و قرار گرفتن در شاهراه اقتصاد بین‌المللی که به سبب موقعیت جغرافیایی و همجواری با ۲ کشور پاکستان و افغانستان و دسترسی به آبهای آزاد ایجاد شده نیازمند توسعه عنصر حمل و نقل است ؛ نیازی که بخش اعظم آن در بستر جاده و بزرگراه‌ها تامین خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون اول رئیس جمهور گفت : کمبود بالای بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است و باید از طریق منابع مختلف نظیر تهاتر نفت به توسعه هر چه سریعتر این بخش کمک کرد .

محمد مخبر در سفر به سیستان و بلوچستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان بر تشکیل یک تیم تخصصی برای بررسی وضعیت جاده‌های سیستان و بلوچستان تاکید کرد و اظهار داشت : کمبود بالای بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است و باید از طریق منابع مختلف نظیر تهاتر نفت به توسعه هر چه سریعتر این بخش کمک کرد .

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به وضعیت راه های استان اشاره و بیان کرد : طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و ۵۹۵ کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۴۳۰ کیلومتر بزرگراه احداث شده و عملیات ساخت ۴۷۸ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است .

عطاء اله اکبری افزود : به منظور تبدیل شدن کل مسیرهای استان سیستان و بلوچستان به بزرگراه در مجموع با وضعیت کنونی افزون بر ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

گفتنی است سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور به دلیل مزیت ترانزیتی‌ و قرار گرفتن در شاهراه اقتصاد بین‌المللی که به سبب موقعیت جغرافیایی و همجواری با ۲ کشور پاکستان و افغانستان و دسترسی به آبهای آزاد ایجاد شده نیازمند توسعه عنصر حمل و نقل است ؛ نیازی که بخش اعظم آن در بستر جاده و بزرگراه‌ها تامین خواهد شد .

در سال‌های نه چندان دور سیستان و بلوچستان دارای شبکه‌ای عقب افتاده و محروم از راه‌های مواصلاتی توسعه یافته بود که این امر با وجود ظرفیت‌های اقتصادی مهم در این استان نظیر برخوداری از تنها بندر اقیانویسی ایران و مرزهای طولانی سبب شده بود جایگاه استان در اقتصاد و تجاری و بازرگانی کشور ضعیف باشد .

آنچه در سه سال اخیر از سوی مدیران حوزه راه در سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گرفته تداوم نهضت راهسازی ، چانه زنی برای گرفتن اعتبارات عمرانی بیشتر و ایجاد تحول در اعتبارات اندک و قطره چکانی است .




مطالب مرتبط

دشوارترین بخش ساخت بزرگراه در محور زابل - زاهدان حدفاصل سه راهی دشتک تا تاسوکی بود که کمبود منابع آبی ، طوفان‌های سهمگین شن و دمای بالای ۵۰ درجه کار را سخت و طاقت‌فرسا کرده بود ولیکن باتدبیر دو شیفت و حتی سه شیفت کردن کار توانستیم به‌سرعت از منطقه بحرانی عبور نموده و طبق ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از به‌کارگیری تمام امکانات این اداره کل برای بهره‌برداری از ۷۵ کیلومتر بزرگراه ...

|

اجرای عملیات عمرانی احداث پل خلیج فارس به عنوان یکی از چهار رکن طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت و اتکا بر چهار پروژه ، بندر ، پل ، جاده و ریل ، مسیر جدیدی را از قشم در تماس و ارتباط کریدورهای تجاری منطقه و اتصال به شبکه راه های کشور ایجاد می کند .

|

توسعه منطقه مکران با دیدگاه آباد سازی سواحل ، توسعه دریا محور و نگاه راهبردی به مناطق دریایی دیده شده است که این طرح ۵ ساله توسعه بر اساس بررسی اسناد فرادستی همانند طرح آمایش سرزمین ،‌ طرح آمایش استان های سیستان وبلوچستان و هرمزگان ، ‌طرح توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران و سند ...

|

تعهدات طرف ایرانی در ساخت خطوط ریلی این کریدور کاملاً دیده شده است و اجرایی می‌شود و باید بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی دو کشور در ساخت این کریدور در اسرع وقت وارد عمل شوند .

|

نظرات کاربران