در حال بارگذاری ...
  • سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر برای ساخت بزرگراه است

    سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور به دلیل مزیت ترانزیتی‌ و قرار گرفتن در شاهراه اقتصاد بین‌المللی که به سبب موقعیت جغرافیایی و همجواری با ۲ کشور پاکستان و افغانستان و دسترسی به آبهای آزاد ایجاد شده نیازمند توسعه عنصر حمل و نقل است ؛ نیازی که بخش اعظم آن در بستر جاده و بزرگراه‌ها تامین خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون اول رئیس جمهور گفت : کمبود بالای بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است و باید از طریق منابع مختلف نظیر تهاتر نفت به توسعه هر چه سریعتر این بخش کمک کرد .

    محمد مخبر در سفر به سیستان و بلوچستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان بر تشکیل یک تیم تخصصی برای بررسی وضعیت جاده‌های سیستان و بلوچستان تاکید کرد و اظهار داشت : کمبود بالای بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است و باید از طریق منابع مختلف نظیر تهاتر نفت به توسعه هر چه سریعتر این بخش کمک کرد .

    رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به وضعیت راه های استان اشاره و بیان کرد : طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و ۵۹۵ کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۴۳۰ کیلومتر بزرگراه احداث شده و عملیات ساخت ۴۷۸ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است .

    عطاء اله اکبری افزود : به منظور تبدیل شدن کل مسیرهای استان سیستان و بلوچستان به بزرگراه در مجموع با وضعیت کنونی افزون بر ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

    گفتنی است سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور به دلیل مزیت ترانزیتی‌ و قرار گرفتن در شاهراه اقتصاد بین‌المللی که به سبب موقعیت جغرافیایی و همجواری با ۲ کشور پاکستان و افغانستان و دسترسی به آبهای آزاد ایجاد شده نیازمند توسعه عنصر حمل و نقل است ؛ نیازی که بخش اعظم آن در بستر جاده و بزرگراه‌ها تامین خواهد شد .

    در سال‌های نه چندان دور سیستان و بلوچستان دارای شبکه‌ای عقب افتاده و محروم از راه‌های مواصلاتی توسعه یافته بود که این امر با وجود ظرفیت‌های اقتصادی مهم در این استان نظیر برخوداری از تنها بندر اقیانویسی ایران و مرزهای طولانی سبب شده بود جایگاه استان در اقتصاد و تجاری و بازرگانی کشور ضعیف باشد .

    آنچه در سه سال اخیر از سوی مدیران حوزه راه در سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گرفته تداوم نهضت راهسازی ، چانه زنی برای گرفتن اعتبارات عمرانی بیشتر و ایجاد تحول در اعتبارات اندک و قطره چکانی است .




    مطالب مرتبط

    اگر ما بتوانیم مسئله توسعه ناوگان و شبکه راه آهن را حل کنیم کمک بسیاری به آبادانی و توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد .

    |

    در کنار سایر طرح‌هایی که به ثمر می‌رسد راه آهن هم یکی از مسائل مهمی است که در ایجاد اشتغال ، بهبود شرایط اقتصادی و رشد و پیشرفت کشور نقش اساسی دارد . بهره‌برداری از راه آهن چابهار - زاهدان ؛ دسترسی به همه بخش‌های کشور را محقق می‌کند و با اتصال کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب ، ...

    |

    باید نحوه تعاملات بین المللی با کمک وزارت اقتصاد در مناطق آزاد هرچه سریعتر پایه ریزی شود ، البته باید در سال های گذشته اینگونه اقدامات در مناطق آزاد بدون توجه به تحریم ها پیگیری می شد اما دولت سیزدهم به دنبال آن است تا بسترهای سرمایه گذاری و توسعه در حوزه صادرات ، مسائل مالی ، ...

    |

    بر اساس طرح تحول اقتصادی و فرهنگی مناطق آزاد قدیم و جدید را مورد بازنگری قرار دادیم و برای هریک از مناطق در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت طراحی شد .

    |

    در راستای توسعه فعالیت کانتینری بنادر شمالی ایران باید به سه مقوله حیاتی شامل تامین کانتینر ، تامین شناور و تعیین زمان برای خط کانتینری توجه شود .

    |

    نظرات کاربران