در حال بارگذاری ...

بازگشایی محور سخت گذر رودکان - شم ماهی در شهرستان سراوان به طول ۱۰ کیلومتر

در گذشته تردد روستاییان با مشکلات زیادی مواجه بوده و یک ساعته مسیر را طی می‌کردند در حالی که با بازگشایی این محور ، طی ۱۵ دقیقه تردد در این مسیر انجام می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سراوان گفت : محور سخت گذر روستایی رودکان - شم ماهی به طول ۱۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال در فاز اول در حال بازگشایی است .

احمد بارکزهی‌ با بیان اینکه راه روستایی از مهم‌ترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر منطقه ایفا می‌کند اظهار داشت : ۹۰ درصد از راه روستایی مذکور کوهستانی ، دارای شیب زیاد و صعب العبور می باشد و به وسیله ماشین آلات سنگین راهداری عملیات بازگشایی در حال انجام است .

وی گفت : در گذشته تردد روستاییان با مشکلات زیادی مواجه بوده و یک ساعته مسیر را طی می‌کردند در حالی که با بازگشایی این محور ، طی ۱۵ دقیقه تردد در این مسیر انجام می شود .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سراوان با بیان اینکه با افتتاح عملیات مذکور تعداد ۷۰۰ خانوار از راه دسترسی مناسب برخوردار خواهند شد ، افزود : توسعه زیرساخت ها در روستاها با هدف حفظ جمعیت ، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه و رونق آنها در اولویت برنامه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان قرار گرفته است .

بارکزهی خاطر نشان کرد : به وضوح روشن است که عدم وجود زیرساخت‌های ارتباطی نقشی اثرگذار در توسعه نیافتن مناطق روستایی دارد و بالعکس توسعه و بهبود راه‌های ارتباطی در روستاها به شکوفایی و رشد هر چه بیشتر این مناطق منجر می‌شود .




مطالب مرتبط

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه ، زینکانلو ، محمدآباد و احسان آباد) ، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب ، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است .

|

پس از بارندگی‌های اخیر با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در محورهای جنوب استان انجام و از انسداد محور جلوگیری به عمل آمده است .

|

در سال گذشته ۲۴ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری استان به نقاط مختلف کشور حمل شده است که این آمار بیش از ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است .

|

از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یکسال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده اند .

|

نظرات کاربران