در حال بارگذاری ...

خط کشی ۶۷ کیلومتر از جاده های شهرستان مرزی جلفا

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جلفا گفت : در سال جاری اجرای عملیات خط کشی به طول ۳۰ کیلومتر در محور جلفا - مرند ، در محور هادی شهر - مرازاد به طول ۲۰ کیلومتر و در محور نوار مرزی به طول ۱۷ کیلومتر انجام شده است .

ایوب کنگری گفت : در مدت ۹ ماه ، ۱۰ کیلومتر از نوار مرزی کشورمان در شهرستان جلفا آسفالت ریزی شده است .

وی حذف پیچ و تعریض جاده در راه روستای اوشتبین را یکی از طرح هایی دانست که به صورت امانی با مشارکت دهیاری و شورای روستا اجرا شده است تصریح کرد : برای اجرای این طرح میلیارد تومان هزینه شده است .

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان جلفا از اجرای چند طرح برای اصلاح نقاط حادثه خیز خبر داد و گفت : ساماندهی تقاطع T شکل داران در محور هادی شهر - سیه رود از قبیل ترانشه برداری ، تعریض ، حذف پیچ و احداث چراغ های روشنایی از جمله این طرح هاست که برای به نتیجه رسیدن آن یک میلیارد تومان هزینه شده است .

به گفته کنگری ، تکمیل و بهسازی راهدارخانه دره دیز ، آماده سازی زمین الحاقی ضلع غربی پایانه مرزی جلفا با استفاده از ماشین آلات اداره ، احداث خروج اضطراری به صورت امانی در محور جلفا - مرند ، تکمیل پیچ نقطه حادثه خیز مرازاد با تعریض و آسفالت ریزی و اجرای عملیات راهداری - محوری از قبیل تعریض ، شانه سازی ، اصلاح شیب شیروانی ، حذف پیچ و ایمن سازی مسیر به طول ۱۰ کیلومتر در محور جلفا - مرند از دیگر کارهایی است که در ۹ ماهه اول امسال در شهرستان جلفا انجام شده است .




مطالب مرتبط

یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی - هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند ، درمقاطعی از محورهای استان اجرا می شود .

|

اجرا ، تعمیر و نصب ۱۰ هزار علائم و تجهیزات ایمنی ، ساخت و تعمیر و نصب ۴۰۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی معادل ۲۵۰ عدد تابلو از دیگر اقدامات طی این مدت برای تامین ایمنی عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان بوده است .

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه ، زینکانلو ، محمدآباد و احسان آباد) ، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب ، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است .

|

نظرات کاربران