در حال بارگذاری ...
  • برنامه تامین مالی احداث آزادراه مشهد - چناران در سال ۱۴۰۲

    مقرر شد در مرحله اول بانک مسکن مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان و بانک تجارت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۱ از محل ماده ۵۶ به این پروژه تخصیص دهد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه خبر داد : با پیگیری های صورت گرفته از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و در راستای تسریع عملیات اجرایی آزادراه مشهد - چناران ، با مشارکت بانک تجارت و بانک صادرات مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ در سال ۱۴۰۲ به این پروژه تخصیص می یابد .

    سید جلال افتخاریان از برنامه تامین مالی آزادراه مشهد - چناران به استناد مصوبه دولت در سال آینده خبر داد و گفت :‌ به دنبال سفر سال گذشته رییس جمهور به استان خراسان رضوی و اهمیت تسریع در عملیات اجرایی آزادراه مشهد - چناران ، مقرر شد مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی دو سال از محل ماده ۵۶ قانون الحاق از سوی بانک ها با پیگیری شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه اعتبارات مصوب از سوی سازمان برنامه و بودجه به این پروژه تزریق شود .

    مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه ضمن اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای جلب مشارکت بانک ها برای تامین مالی این پروژه از سوی شرکت ساخت اظهار داشت :‌ مقرر شد در مرحله اول بانک مسکن مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان و بانک تجارت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۱ از محل ماده ۵۶ به این پروژه تخصیص دهد .

    افتخاریان ادامه داد : در نشستی با حضور معاونین مدیرعامل بانک های تجارت و صادرات ، نمایندگان شرکت ساخت و توسعه و آستان قدس رضوی به عنوان پیمانکار نحوه تامین مالی این پروژه در سال آینده مشخص شد . سال آینده ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ از سوی این دو بانک به پروژه تزریق می شود و آستان قدس رضوی نیز به عنوان پیمانکار عملیات اجرایی این آزادراه را تسریع می بخشد تا بخش هایی از این آزادراه آماده بهره برداری شود .

    گفتنی است : آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر  بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .




    مطالب مرتبط

    اعتبار سال ۱۴۰۱ این پروژه ۴۰ میلیارد تومان تصویب شد که کل اعتبار تخصیص یافت و در سال ۱۴۰۲ اعتبار تصویب شده برای این آزادراه ۱۰۰ میلیارد تومان تعیین شد که رشد چشمگیری دارد .

    |

    احداث آزادراه اصفهان - شیراز و خط آهن بستان آباد - خاوران در مراحل پایانی کار است و بخش اعظم کارهای اجرایی آن ها به اتمام رسیده است و به محض مساعد شدن شرایط جوی و اتمام کارهای باقیمانده آماده بهره برداری در آینده نزدیک هستند .

    |

    در زمینه ساخت سازه های این محور روش های نوین با استفاده از ابزار و امکانات بومی و دانش مهندسین ایرانی به کار رفته که در نوع خود مثال زدنی است . احداث پل قوسی باسمنج به طول یک کیلومتر با استفاده از روش پیشرانی تدریجی یکی از روش های اجرایی است که برای اولین بار در احداث پلی در قوس ...

    |

    مقرر شده تا از کیلومتر ۱۱ تا ۱۸ این محور توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل چهارخطه شود که مقدمات کار انجام شده و در مرحله پیمان سپاری است . عملیات اجرایی چهار خطه این محور از کیلومتر ۱۸ تا ۳۹ به طول ۲۱ کیلومتر نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام است .

    |

    در حال حاضر توافقاتی با سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر روش های تامین مالی پروژه برای تملک اراضی مسیر صورت گرفته است که در صورت تخصیص این اعتبار امیدواریم بخشی از هزینه های تملک اراضی تا پایان سال تامین شود .

    |

    نظرات کاربران