در حال بارگذاری ...
  • تأکید وزیر راه و شهرسازی بر مولدسازی دارایی‌های شرکت راه‌آهن

    مولدسازی دارایی‌ها باید اولویت اصلی راه‌آهن باشد تا غیر از منابع سنتی منابع دیگری هم برای تامین مالی ایجاد شود . راه‌اندازی شرکت‌های بهره‌بردار و رقابتی در بازار با استانداردهای بالا لازم پیگیری شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با حضور در مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۰ شرکت راه‌آهن ضمن اعلام تصویب گزارش این مجمع ، بر مولدسازی دارایی‌های شرکت راه‌آهن تاکید کرد .

    مهرداد بذرپاش در مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۰ شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که با حضور سید میعاد صالحی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن و مهدی نورایی رئیس امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مدیران ارشد شرکت راه‌آهن صبح امروز دوشنبه سوم بهمن ماه در محل این شرکت برگزار شد ، پس از استماع گزارش مجمع ضمن تبریک آغاز ماه رجب و اعیاد رجبیه و قدردانی از زحمات خانواده راه‌آهن به ویژه تلاش در شرایط جوی کنونی و سرمای بی‌سابقه کشور گفت : بسیاری از زحمات تلاشگران عرصه راه‌آهن رسانه‌ای و به اندازه کافی دیده نمی‌شود و بیشتر مشکلات ایجاد شده در حرکت قطارها و ... برجسته می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی مجموعه راه‌آهن را یک دستگاه اجرایی بزرگ دانست که با انباشت مشکلات سال‌های گذشته در احداث و نگهداشت خطوط ، ناوگان ریلی و مشکلاتی از قبیل منابع مالی مواجه است و نیاز به ارائه راهکارهای میان بر برای رفع این مشکلات دارد .

    وی با اشاره به ضرورت ایجاد ابتکاراتی فراتر از منابع عمومی گفت : مولدسازی دارایی‌ها باید اولویت اصلی راه‌آهن باشد تا غیر از منابع سنتی منابع دیگری هم برای تامین مالی ایجاد شود . راه‌اندازی شرکت‌های بهره‌بردار و رقابتی در بازار با استانداردهای بالا لازم پیگیری شود .

    وی خاطرنشان کرد : باید ابزارهای مالی شرکت راه‌آهن در حوزه بانکی تقویت شود .

    در این مجمع ، گزارش مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۰ شرکت راه‌آهن به تصویب رسید .

     




    مطالب مرتبط

    حمل بار توسط ناوگان ریلی ایران در سال ۲۰۲۰ به ۵۱ میلیون تن رسیده و در میان ۲۵ کشور منتخب عضو UIC رتبه دهم را کسب کرده است . میزان حمل ریلی بار ایران در سال ۲۰۱۹ معادل ۴۶.۹۸ میلیون تن بوده است .

    |

    از جمله اهداف اجرای راه‌آهن تهران - قم - اصفهان کاهش زمان سفر ، دسترسی بهتر به شهرها و قطب‌های صنعتی ، اشتغال‌زایی ، کاهش مخاطرات در زمینه بروز سوانح و کاهش آثار نامطلوب زیست محیطی است .

    |

    توافقات بسیار خوبی در اجلاس شانگهای با کشورهای منطقه انجام دادیم که مبنای ترانزیت کشور شده است . بر اساس گزارش‌ها و جلسات مشترکی که با روسیه برگزار شد ، بیش از ۱۰۰ میلیون بار در منطقه وجود دارد که حجم زیادی است وبخش عمده آن می‌تواند از مسیر ایران و توسط راه‌آهن که امن‌ترین و ...

    |

    موضوع تزانزیت موضوع جدی است که در دولت سیزدهم مورد تاکید است . سیاست دولت سیزدهم ارتباط با همسایگان است که این موضوع تسریع شده است . تقریبا با تمامی کشورهای همسایه روابط مناسبی داریم .

    |

    اقدامات قبل از سفر شامل بهسازی مسیرهای تردد ، آماده‌سازی پایانه‌ها ، نصب علائم ، خط کشی و روکش آسفالت شبکه جاده‌ای و بهسازی ناوگان بخش ریلی و دریایی می‌شود و طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برنامه‌هایی برای بهبود شرایط سفر در همه ...

    |

    نظرات کاربران