در حال بارگذاری ...
  • تدوین برنامه ضربتی برای حفظ و نگهداشت خطوط ریلی

    در سال‌های گذشته به نوسازی ناوگان و نگهداشت خطوط ریلی کم‌توجهی شده و به عنوان مقام مسئول ، حتما برنامه‌ای را برای تامین منابع ویژه برای نگهداری خطوط ریلی در نظر گرفته و اجرایی می‌کنیم . در یک تا دو سال آتی برنامه‌ای ضربتی برای حفظ و نگهداشت خطوط ریلی تدوین و اجرایی خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی در پی هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بروز یخبندان در تهران و ۱۶ استان ضمن بازدید از مرکز کنترل ترافیک راه آهن از تلاشگران این عرصه تشکر و از تدوین برنامه ضربتی برای حفظ و نگهداشت خطوط ریلی برای بر طرف کردن عقب ماندگی های گذشته خبر داد .

    مهرداد بذرپاش با حضور در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشستی با مدیران این شرکت ، مشکلات پیش آمده ، تردد در برخی خطوط ریلی را بررسی و در جریان نحوه خدمات رسانی شرکت راه آهن قرار گرفت .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شرایط جوی این روزها وظایف بیشتری را به وزارت راه و شهرسازی و مجموعه راه آهن تحمیل کرده است و از زحمات کارکنان شرکت راه آهن و شرکت های بهره بردار حوزه ریلی قدرانی کرد و گفت : در برخی از ایام سال همچون زمان سرما و برودت هوا ، هنگام مناسبت‌های خاص و ایام عید ، حجم کار مجموعه راه آهن بیشتر می‌شود . بنابراین باید به شیوه‌ای عمل شود تا امداد رسانی های به موقع  و لحظه‌ای در هنگام رخدادها به مردم و حادثه دیدگان ارائه شود .

    بذرپاش ضمن عذرخواهی از مردم بابت موارد پیش آمده در راه آهن گفت : واقعیت این است که شرکت راه آهن از سال های گذشته در نگهداشت خطوط و نوسازی ناوگان با مشکلاتی مواجه است و عقب‌ماندگی در بخش راه آهن با سطح خدمات گسترده‌ای که  ارائه می‌دهد در نگهداشت خطوط ، لکوموتیو ، واگن‌ها و ... وجود دارد و واقف هستیم که شبکه راه آهن  باخدماتی که ارائه می دهد نیازمند رسیدگی است .

    وی ادامه داد : در سال‌های گذشته به نوسازی ناوگان و نگهداشت خطوط ریلی کم‌توجهی شده و به عنوان مقام مسئول ، حتما برنامه‌ای را برای تامین منابع ویژه برای نگهداری خطوط ریلی در نظر گرفته و اجرایی می‌کنیم . در یک تا دو سال آتی برنامه‌ای ضربتی برای حفظ و نگهداشت خطوط ریلی تدوین و اجرایی خواهد شد .

    عضو کابینه دولت سیزدهم از مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی خواست تا از تمامی کارکنان خدوم که در شرایط برودت هوا به در راه ماندگان خطوط ریلی خدمات‌رسانی کردند قدردانی شود .

    وی همچنین یادآور شد : شرکت‌های بهره‌بردار ، همکار شرکت راه آهن در این صنعت محسوب می‌شوند ؛ بنابراین انتظار است تا در مشکلات پیش‌آمده همچون برودت هوا و توقف جابجایی ، شرکت‌های بهره‌بردار همچون گذشته کاملا کنار شرکت راه آهن در ارایه خدمت به مردم و در راه ماندگان باشند .

    بذرپاش دستور داد که سیر ایمن ، اولویت اصلی راه‌آهن باشد و قطاری که ریسک خطرپذیری‌اش از میزان معینی بالاتر رفت ، به هیچ وجه حرکت نکند .




    مطالب مرتبط

    در حوزه واگن‌های مسافری نیز متاسفانه در ۱۰ سال گذشته کاهش اتفاق افتاده است و این عقب ماندگی بلافاصله باید جبران شود . باید سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این زمینه صورت گیرد تا تعداد واگن‌های مسافری کشور به تعداد پیشین بازگردد و در مدار خدمت‌رسانی قرار گیرد . البته باید به این ...

    |

    شایان توجه است در این جلسه برای استفاده بهینه از لکوموتیو ها و نیروی انسانی و ساعات کاری ماموران بحث و تبادل نظر شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح روز شنبه از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی صنعتی بازدید نمودند . ...

    |

    مولدسازی دارایی‌ها باید اولویت اصلی راه‌آهن باشد تا غیر از منابع سنتی منابع دیگری هم برای تامین مالی ایجاد شود . راه‌اندازی شرکت‌های بهره‌بردار و رقابتی در بازار با استانداردهای بالا لازم پیگیری شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی کشورمان با دستیار ویژه رییس‌جمهور روسیه در خصوص گسترش همکاری‌های حمل و نقلی و تکمیل کریدور حمل و نقل ...

    |

    نظرات کاربران