در حال بارگذاری ...
  • هدف وزارت راه و شهرسازی نوسازی ناوگان فرسوده در سریعترین زمان است

    در صورتی که توان تولیدات داخل نتوانست نیاز را برطرف سازد با واردات خودروهای دارای عمر کمتر از سه سال به جبران آن خواهیم پرداخت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با استفاده از توان داخلی و واردات نوسازی ناوگان تسریع خواهد شد از بررسی سهمیه سوخت ناوگان باری و ابلاغ رویه های جدید در خصوص شرکت های واسط بین رانندگان و صاحبان بار خبر داد .

    مهرداد بذرپاش اظهار داشت : یکی از مشکلاتی که این ناوگان گسترده از آن رنج می برد بحران فرسودگی خودروها است .

    وی با بیان اینکه ۳۷۸هزار دستگاه کامیون در جاده های کشور در حال تردد هستند ، افزود : هرچقدر خودروها فرسوده باشند بالتبع مصرف سوخت بالا می رود و مشقاتی را نیز برای رانندگان ایجاد می کند .

    . عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه بنا به دستور ریاست جمهور بایداز توان تولید داخل برای جابه جایی ۵۰ درصد ناوگان فرسوده اقدام کنیم ، تصریح کرد : در صورتی که توان تولیدات داخل نتوانست نیاز را برطرف سازد با واردات خودروهای دارای عمر کمتر از سه سال به جبران آن خواهیم پرداخت .

    بذرپاش با قدردانی از زحمات راننگان صنعت حمل و نقل جاده ای به مشکلات آنها اشاره کرد و افزود : در خصوص بیمه رانندگان اقداماتی در دستور کار قرار دارد لذا از عمده مشکلات دیگر این عزیزان تامین لاستیک ، روغن و قطعات است که در خصوص روغن با تامین از شرکت های داخلی در حال مرتفع شدن است و در خصوص لاستیک نیز ۴ میلیون حلقه مورد نیاز سالیانه کشور است .

    وی به سهمیه سوخت رانندگان حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و گفت : سهمیه ۳۰۰ لیتری سوخت که بنا به پیمایش نیز قابل تغییر است نیز مورد اعتراض این قشر قرار گرفته که این موضوع در دستور اصلاح  قرار گرفته است .

    وزیر راه شهرسازی بخش دیگری از مشکلات را تعامل رانندگان با شرکت های واسط عنوان کرد و بیان داشت : از سازمان راهداری درخواست کردیم رویه های اصلاحی را تدوین و تا چند روز آینده آن را ابلاغ خواهیم کرد .

    وی با اشاره به دستورکار قرار گرفتن سکوهای مجازی در سازمان راهداری خاطرنشان کرد : با راه اندازی این بستر بحث واسطه ها کم خواهد شد و خود رانندگان از این طریق به بار با کمترین هزینه دسترسی پیدا کنند . هدف وزارت راه و شهرسازی نوسازی ناوگان فرسوده در سریعترین زمان است .

     




    مطالب مرتبط

    ظرفیت ترانزیت بار در راهگذر شمال به جنوب ۲۰ میلیون تن است که باید بتوانیم با اقداماتی که انجام می دهیم در سال ۱۴۰۲ به این رقم برسیم .

    |

           

    |

    با توجه به آمار تا پایان آذر ماه امسال ۵۰۷۹ ناوگان مسافری از پایانه مرزی بازرگان تردد داشتند که شامل ۲۵۴۴ ناوگان مسافری ورودی و ۲۵۳۵ ناوگان مسافری خروجی بوده است .

    |

    مولدسازی دارایی‌ها باید اولویت اصلی راه‌آهن باشد تا غیر از منابع سنتی منابع دیگری هم برای تامین مالی ایجاد شود . راه‌اندازی شرکت‌های بهره‌بردار و رقابتی در بازار با استانداردهای بالا لازم پیگیری شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی کشورمان با دستیار ویژه رییس‌جمهور روسیه در خصوص گسترش همکاری‌های حمل و نقلی و تکمیل کریدور حمل و نقل ...

    |

    نظرات کاربران