در حال بارگذاری ...

تشویق سرمایه‌گذار بخش خصوصی به مشارکت در ایجاد دهکده لجستیک اصفهان و مرکز لجستیک مشهد

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی بر جانمایی گزینه‌های سرمایه‌گذاری مراکز لجستیک در پهنه‌های بندری کشور و تشویق سرمایه‌گذار بخش خصوصی به مشارکت در ایجاد دهکده لجستیک اصفهان و مرکز لجستیک مشهد تاکید کرد .

ششمین جلسه ستاد مراکز لجستیک کشور به ریاست شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل و دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور و با حضور اعضای اصلی ستاد و سایر مدعوین به منظور بررسی روند ایجاد دهکده لجستیک در اصفهان و مشهد و همچنین مطالعات جانمایی مراکز لجستیک پهنه‌های بندری در محل این وزارتخانه برگزار شد .

در ابتدای نشست ، گزارشی از اقدامات انجام شده در کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک در خصوص بررسی مطالعات جانمایی پهنه‌های ۶ گانه بندری کشور از سوی دبیرخانه ارائه شد .

در ادامه سازمان بنادر و دریانوردی به کمک توضیحات مشاور طرح ضمن بسط فرآیند جانمایی نسبت به اهمیت موضوع در حوزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مراکز لجستیک بندری اشاره کرد .

در این جلسه کلیات مطالعات ارایه شده مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد همکاری‌های لازم با شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌های ذیربط، در خصوص جذب سرمایه‌گذار انجام شود .

در ادامه جلسه ، گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد دهکده لجستیک اصفهان توسط دبیرخانه ستاد و همچنین توضیحات تکمیلی توسط استانداری اصفهان ، اداره کل راه و شهرسازی استان و سرمایه‌گذار پیشنهادی ارایه شد . پس از آن محدوده اراضی فاز اول دهکده لجستیک در پهنه مذکور تعیین و مقرر شد سازوکار اجرایی با هدف تسریع در فرآیند ایجاد مرکز لجستیک با رویکرد تشویق بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی تبیین شود .

در دستور کار سوم ، ضمن ارایه گزارشی از روند مطالعات مکانیابی مرکز لجستیک استان خراسان رضوی توسط دبیرخانه و اشاره به طرح توجیهی فنی و مالی توسط سرمایه‌گذار ، مقرر شد بررسی لازم توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف مدت حداکثر یک ماه انجام و نظرات به دبیرخانه ستاد منعکس شود .

در پایان معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور ، راه اندازی مراکز لجستیک را یکی از سیاست‌های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و بر انجام اصولی آن ضمن سرعت بخشیدن به اقدامات و ایجاد زمینه مساعد برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تاکید کرد .




مطالب مرتبط

پایین بودن فرآیندهای تولید و از طرف دیگر تردد اندک وسایل‌نقلیه در داخل این مراکز ، سبب بروز آلودگی صوتی کم می‌شود اما ممکن است سر و صدا در مجاورت مناطق مسکونی و امتداد جاده‌های دسترسی به مراکز لجستیک وجود داشته‌باشد .

|

نظرات کاربران