در حال بارگذاری ...
  • ترخیص و خروج روزانه ۱۹۰۰ کامیون حامل کالای اساسی از گمرک بندر امام خمینی (ره)

    در ابتدای ماه گذشته روزانه ۱۲۰۰ دستگاه کامیون از این گمرک ترخیص می شد که پس از نشست تخصصی در ابتدای آبان ، این تعداد دستگاه به طور میانگین روزانه به ۱۹۰۰ دستگاه رسید . گمرک بندرامام خمینی(ره) هم بصورت ۲۴ ساعته در جهت تسریع و تسهیل خروج این کالاها آماده ارائه خدمات هم چون گذشته می باشد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ترخیص و خروج روزانه کامیون های حامل کالای اساسی از گمرک بندر امام خمینی (ره) افزایش یافت و به ۱۹۰۰ کامیون رسید .

    مدیرکل گمرک بندر امام خمینی (ره) با بیان اینکه در ۸ ماهه سال جاری بیش از ۱۰ میلیون تن کالاهای اساسی و نهاده های دامی با تلاش و خدمات شبانه روزی کارکنان گمرک از طریق گمرک بندر امام خمینی (ره) ترخیص شده است ، افزود : در ۸ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۰ میلیون تن انواع کالاهای اساسی و همچنین نهاده های دامی به این گمرک اظهار و ترخیص شده است ، که از مجموع واردات ، سهم کالاهای اساسی بیش از ۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تن که شامل گندم ، شکر ، دانه روغنی سویا ، روغن خام آفتابگردان و روغن خام سویا به ارزش ۲ میلیارد و ۹۳۹ میلیون ۸۰ هزار دلار و سهم نهاده های دامی هم بیش از ۵ میلیون و ۷۱۱ هزار تن شامل ذرت ، کنجاله سویا و جو دامی به ارزش ۲ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۶۵۸ هزار دلار بوده است .

    علیرضا توکل فرد با اشاره به بازدید میدانی نمایندگان ویژه معاون اول رئیس جمهور و رئیس کل گمرک ایران از گمرک بندر امام خمینی (ره) و نشست تخصصی در خصوص تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی گفت : در ماه گذشته و پس از بازدید میدانی و اتخاذ تصمیمات موثر ، روند ترخیص کالاهای اساسی و نهاده های دامی با همکاری سایر سازمان های ذیمدخل در تجارت سرعت گرفت .

    به گفته وی در آبان‌ ماه سال جاری یک میلیون ۵۰۰ هزار و ۱۱۴ تن انواع کالاهای اساسی و نهاده های دامی از طریق گمرک بندر امام خمینی (ره) ترخیص شد .

    توکل فرد گفت : در ابتدای ماه گذشته روزانه ۱۲۰۰ دستگاه کامیون از این گمرک ترخیص می شد که پس از نشست تخصصی در ابتدای آبان ، این تعداد دستگاه به طور میانگین روزانه به ۱۹۰۰ دستگاه رسید . گمرک بندرامام خمینی(ره) هم بصورت ۲۴ ساعته در جهت تسریع و تسهیل خروج این کالاها آماده ارائه خدمات هم چون گذشته می باشد .




    مطالب مرتبط

    ۱۰۰ هزار و ۷۸۲ تن کالای اساسی شامل برنج ، روغن و گندم از استان به مقاصد موردنظر حمل شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۰ درصدی تجربه کرده است .

    |

    بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تن از کالاهای اساسی تخلیه شده در این بندر بزرگ تجاری از طریق ناوگان جاده‌ای و بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن نیز به وسیله واگن با بهره‌گیری از مزیت اتصال این بندر به شبکه راه آهن سراسری ارسال شده است .

    |

    از ابتدای سال تا ۱۶ بهمن ، حدود یک میلیون و ۷۱۰ هزار تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۲۸ درصد داشته است .

    |

    جابه‌جایی کالاهای اساسی در استان طی سال جاری از نظر وزنی ۲۸ درصد رشد داشته که نشان دهنده توانمندی و آمادگی ناوگان باری استان است .

    |

    تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی ۹ ماهه نخست سال جاری شامل ۶۰۳ هزار و ۴۰۶ دستگاه کامیون و ۱۸ هزار و ۸۳۰ واگن بوده که از تعداد کامیون های اختصاص یافته ۵۴ هزار و ۳۰۶ دستگاه به صورت حمل یکسره و مخصوص کشتی‌های گندمی ، بوده است .

    |

    نظرات کاربران