در حال بارگذاری ...

اقتصاد دریاپایه به راحتی می‌تواند جایگزین اقتصاد نفتی شود

اجرای راهبرد اقتصاد دریامحور به یک سازمان یا یک وزارتخانه برنمی‌گردد . از این رو فراکسیون اقتصاد دریامحور با برپایی جلسات متعدد و رایزنی با کلیه دستگاهای ذی‌ربط در اقتصاد کلان کشور ، در نظر دارد توجه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها را به موضوع اقتصاد دریامحور جلب کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس فراکسیون اقتصاد دریامحور و‌عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، در میزگرد بررسی راهبرد استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد دریاپایه ، تاکید کرد: یکی از رویکرد جدی در کشورهای صاحب دریا ، ساحل و کشتیرانی ، ارتقای سهم دریا در تولید ناخالص داخلی آن کشور است .

منصور آرامی اظهار داشت : دریا به عنوان یکی از  نعمت‌های تجدید پذیر ، بخش‌ها و شقوق مختلفی دارد که با پیشرفته‌های صورت گرفته تکنولوژی ، نحوه استفاده از ظرفیت‌های متنوع دریایی نیز متنوع‌تر و گسترده‌تر شده است‌ .

آرامی با بیان اینکه هم‌اکنون تنها از ۴۰ درصد ظرفیت سواحل طولانی کشور استفاده می‌شود ، خاطرنشان کرد : برای اجرای درست راهبرد اقتصاد دریامحور، ابتدا باید دریا و ظرفیت‌های دریایی را به درستی بشناسیم .

رئیس فراکسیون اقتصاد دریامحور مجلس با بیان اینکه دریا و اقتصاد دریاپایه به راحتی می‌تواند جایگزین اقتصاد وابسته به نفت باشد ، افزود : یقینا یکی از آلترناینوهای جدی در مفهوم اقتصاد غیرنفتی پایدار ، اقتصاد دریامحور است .

آرامی افزود : اجرای راهبرد اقتصاد دریامحور به یک سازمان یا یک وزارتخانه برنمی‌گردد . از این رو فراکسیون اقتصاد دریامحور با برپایی جلسات متعدد و رایزنی با کلیه دستگاهای ذی‌ربط در اقتصاد کلان کشور ، در نظر دارد توجه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها را به موضوع اقتصاد دریامحور جلب کند .

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از رویکرد جدی در اجرایی سازی اقتصاد دریاپایه در برنامه هفتم توسعه، توسعه زیرساخت ها است ، گفت : برای استفاده بهینه و پایدار از ظرفیت‌های دریا و منابع آبی ، توسعه زیربناها در تمام حوزه وابسته به دریا باید به طور جد پیگیری و انجام شود .




مطالب مرتبط

سازمان بنادر و دریانوردی برنامه‌ریزی‌های منسجمی را برای توسعه زیرساخت‌های بندر شهید رجایی و بنادر شرق و غرب هرمزگان آغاز کرده است و در جهت ارتقا معیشتی مناطق ساحلی کشور ، افزایش جمعیت و همچنین توسعه اشتغال‌ و صنایع خرد پروژه‌های بسیار مهمی را در دست اجرا دارد .

|

در بخش کریدورها بنادر به عنوان چشمه بار ، مهم ترین و اصلی ترین نقاط کریدور هستند و تلاش زیادی به منظور ارتباط با کشورهای مختلف از سوی معاونت بندری و اقتصادی سازمان بنادر با انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه مدنظر قرار گرفته و انجام شده است .

|

همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

نظرات کاربران