در حال بارگذاری ...

حمل کالای ترانزیتی از بندر امام خمینی (ره) به سمت کشورهای حوزه قفقاز کم‌هزینه‌تر است

با انجام سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی ، بنادر استان خوزستان در مرحله ارتقاء زیرساخت های بندری و انجام طرح های توسعه ای است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : مجتمع بندری امام خمینی (ره) از قابلیت های ترانزیتی و ترانشیپی کالاهای نفتی و غیرنفتی به کشور های عراق ، ترکیه و حوزه قفقاز برخوردار است که این موضوع به کاهش های تجاری صاحبان کالاها منجر می گردد .

بهروز آقایی در نشست هم اندیشی با مشاور معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت : بنادر استان خوزستان می توانند در تحقق بخشی از سیاست ها و چشم اندازهای پیش بینی شده در اقتصاد دریامحور نقش تاثیرگذاری داشته باشند .

وی ادامه داد : با انجام سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی ، بنادر استان خوزستان در مرحله ارتقاء زیرساخت های بندری و انجام طرح های توسعه ای است .

آقایی با بیان اینکه بندر امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مهمترین بنادر استان خوزستان از شبکه گسترده ریلی و ایستگاه‌های تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردار است افزود : از سوی دیگر ، این بندر به جاده های ترانزیتی نیز دسترسی مطلوبی دارد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به پروژه های اولویت دار مهم این اداره کل در استان خوزستان گفت : توسعه پایانه کانتینری ، بهره برداری از پایانه مکانیزه مواد معدنی ، پایانه شماره یک غلات، تکمیل و بهره برداری از انبارهای چندمنظوره کالا در اراضی پشتیبانی ، ایجاد مجتمع خدمات فنی ، احداث نیروگاه و پروژه آب شیرین کن از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود .




مطالب مرتبط

با کشف تخلف توسط حراست و پیگیری‌های دادستان شهرستان ، اداره اطلاعات ، قوه قضاییه و اطلاعات سپاه ، همه توانمان برای بازگرداندن مبلغ مذکور و برخورد قاطع با فرد متخلف به کار گرفته می شود .

|

با هدف حمایت از تولید داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن بهره‌گیری از توان شرکت‌های فعال در این حوزه ۴ پروژه تعمیراتی در دو بخش تجهیزات مخابراتی و بندری انجام شد .

|

در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

|

عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

|

نظرات کاربران