در حال بارگذاری ...

تهیه طرح ارتقا سهم کشور در اقتصاد دریامحور در دستور کار ارکان معاونت اول رییس جمهور

قرار گرفتن ایران در جایگاه اصلی اقتصاد دریامحور نیازمند طرح کلان و کاربردی است . توسعه تجارت خارجی کشور با ایجاد زنجیرهای از پروژه‌های زیرساختی اولویت‌دار که دربرگیرنده سواحل شرق تا غرب کشور خواهند بود به تحقق اقتصاد دریامحور منجر می‌گردد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مشاور معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت تحقق اقتصاد دریامحور در دولت سیزدهم گفت : تهیه طرح ارتقا سهم کشور در اقتصاد دریامحور در دستور کار ارکان معاونت اول رییس جمهور است .

محمد امینی رعایا با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت : سواحل و بنادر خوزستان نقش سرنوشت‌سازی در اقتصاد دریامحور دارد که باید به صورت کارشناسی به ظرفیت‌های کاربردی این استان توجه شود .

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین پیگیری های جدی معاون اول رئیس جمهور برای ارتقاء سهم جمهوری اسلامی در اقتصاد دریامحور افزود : قرار گرفتن ایران در جایگاه اصلی اقتصاد دریامحور نیازمند طرح کلان و کاربردی است . توسعه تجارت خارجی کشور با ایجاد زنجیرهای از پروژه‌های زیرساختی اولویت‌دار که دربرگیرنده سواحل شرق تا غرب کشور خواهند بود به تحقق اقتصاد دریامحور منجر می‌گردد .

امینی رعایا اضافه کرد : تدوین این طرح با محوریت ارکان معاونت اول رئیس جمهوری در دست تهیه است که پیش از هرچیز باید نیازسنجی ها و ظرفیت های لازم به خوبی شناسایی و در کنار یکدیگر قرار گیرند . به همین منظور ، معاون اول رئیس جمهوری شورای توسعه سواحل مُکران را تشکیل داده و متولی آن نیز مشخص شده است .

وی بیان داشت : همچنین در راستایی تعیین متولی دیگر مناطق ساحلی کشور با هدف نهایی شدن طرح کلان اقتصاد دریامحور ، باید ظرفیت ها و نیازهای موجود در استانهای هرمزگان ، بوشهر و خوزستان نیز شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد . سفر امروز به استان خوزستان در همین راستا انجام شده تا با تعامل و همفکری که صورت می گیرد ، برنامه‌ریزی های لازم در حوزه تدوین این طرح انجام شود .

مشاور معاون اول رئیس جمهور افزود : قطعا در راستای اجرایی شدن این چشم انداز (اقتصاد دریامحور) باید پروژه‌های کاربردی و زیرساختی اولویت‌دار متعددی در استان‌های ساحلی از جمله خوزستان اجرا شود .

وی با اشاره به اینکه دولت در حوزه منابع مالی با محدودیت هایی روبرو است گفت : این در حالی است که بدون تکیه به منابع دولتی، ظرفیت های قانونی متعددی برای اجرا و بهره برداری از این پروژه ها وجود دارد .

امینی رعایا محدوده زمانی اجرای این پروژه ها را ۲ تا سه سال عنوان کرد و گفت : باید توجه داشت که ارکان اجرایی معاونت اول رئیس جمهوری از ظرفیت تسهیل گری و رفع موانع احتمالی در پیشرفت پروژه های اولویت دار در حوزه تحقق اقتصاد دریامحور را برخوردار است .

گفتنی است ، امینی رعایا مشاور معاون اول رئیس جمهور بازدید از بنادر هندیجان ، سواحل ماهشهر و همچنین بخش‌هایی از بنادر تابعه استان خوزستان را در دستور کار خود دارد .




مطالب مرتبط

عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سرپرست اداره کل ​مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مأموریت‌ها و وظایف حوزه سواحل و بنادر گفت : ...

|

در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

|

اقتصاد ایران ظرفیت‌‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم ، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت‌ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

|

نظرات کاربران