در حال بارگذاری ...

تمامی دستگاه‌ها باید نسبت به توسعه دریا محور کشور مکلف شوند

اروپایی‌ها و کشورهای توسعه یافته به خوبی توانسته‌اند از مزیت دریا استفاده کنند و متولیان امر در کشور ما نیز باید نگاه خود در بخش حمل و نقل دریایی را تغییر دهند و دولت با اهتمام ویژه فعالیت‌ها را پیش ببرد تا شاهد پویایی اقتصاد و حمل و نقل دریایی باشیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیئت مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران با تاکید بر اینکه باید بسترهای لازم برای توسعه دریا در کشور فراهم شود ، گفت : در عین حال تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها به ویژه در حوزه دریایی و بندری باید نسبت به توسعه دریامحور ، مکلف شوند .

حرمت الله رفیعی با اشاره به اینکه در شمال و جنوب کشور دسترسی های دریایی بسیار خوبی با کشورهای منطقه و آب‌های گرم و آزاد دنیا داریم ، اظهار داشت : خوشبختانه از مسیر دریای خزر به چندین کشور متصل می‌شویم و می‌توانیم از این طریق مسائل ترانزیتی و صادراتی خود را به اروپا دنبال کنیم ، همچنین در جنوب ایران به آب‌های آزاد و گرم بسیار متصل هستیم و می‌توانیم به کشورهای مختلف دنیا ترانزیت و صادرات داشته باشیم .

وی با تاکید بر اینکه باید بستر لازم برای توسعه دریایی کشور فراهم شود ، عنوان کرد : باید بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب بر پایه اقتصاد دریامحور ، شرایط را به گونه‌ای تغییر دهیم که از ظرفیت‌های اقتصادی کشور به بهترین شکل استفاده شود .

این عضو هیئت مدیره فدراسیون حمل‌ و نقل و لجستیک ایران با اشاره به اینکه باید تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف نسبت به توسعه دریا محور کشور مکلف شوند ، گفت : همچنین باید بتوانیم از فرصت‌های اقتصادی متنوعی که دریا در اختیار کشور قرار می‌دهد اعم از ترانزیت ، صادرات کالا ، گردشگری و مسافری دریایی و ... به نحو مطلوب بهره‌مند شویم .

به گفته رفیعی ؛ اروپایی‌ها و کشورهای توسعه یافته به خوبی توانسته‌اند از مزیت دریا استفاده کنند و متولیان امر در کشور ما نیز باید نگاه خود در بخش حمل و نقل دریایی را تغییر دهند و دولت با اهتمام ویژه فعالیت‌ها را پیش ببرد تا شاهد پویایی اقتصاد و حمل و نقل دریایی باشیم .

عضو هیئت مدیره فدراسیون حمل‌ و نقل و لجستیک ایران با بیان اینکه باید شاهد فعالیت هرچه بیشتر اقتصادی کشور از مسیر کریدورهای شمال جنوب و شرق غرب باشیم ، تصریح کرد : باید جایگاه دریا در کریدور شمال جنوب اثر گذار باشد و از حمل و نقل دریایی در مسیر این کریدور و نیز کریدور شرق غرب و بالعکس به خوبی استفاده کنیم .

رفیعی با اشاره به ظرفیت های دریایی و بندری ایجاد شده در کشور ، اظهار داشت : علی‌رغم وجود ظرفیت‌های دریایی مناسب در کشور ما نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های اقتصادی آن را بالفعل کنیم و از مزیت های فوق العاده اقتصاد دریامحور که موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها می شود بهره‌مند شویم .

این فعال بندری با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی عمومی نسبت به دریا از طریق رسانه های دیداری و شنیداری و روابط عمومی ارگان‌های دریایی به منظور آشنایی هر چه بیشتر و بهتر مردم با ظرفیت های دریایی و بندری کشور ، عنوان کرد : اقتصاد دریامحور و حمل‌ونقل دریایی و بندری ، قدرت اشتغال بسیار بالایی برای ایرانیان به همراه دارد و تحقق این هدف منافع ملی کشور را تامین می کند و در عین حال می‌تواند شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را بهبود بخشد .

عضو هیئت مدیره فدراسیون حمل‌ و نقل و لجستیک ایران با اشاره به قدرت اقتصادی بالای گردشگری و مسافری دریایی ایران با توجه به شرایط ترانزیتی و زیست‌محیطی کشور ، خاطرنشان کرد : نباید فرصت اقتصادی مسافران و گردشگران دریایی را به راحتی از دست بدهیم و باید با فراهم کردن امکانات ، زیرساخت‌های لازم و ارائه تسهیلات رفاهی و خدماتی مانع از حضور این گردشگران در کشورهای همسایه شویم و در عین حال بتوانیم از قدرت حمل و نقل دریایی کشور به منظور جابجایی مسافر بین کشورهای منطقه استفاده کنیم .




مطالب مرتبط

تمامی دستگاه ها باید حول محور برنامه هفتم توسعه در حوزه دریا و همچنین سیاست‌های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند و اینگونه بتوانیم از تمامی ظرفیت های دریایی و بندری کشور در راستای توسعه اقتصاد دریا که منجر به توسعه اقتصادی کشور می شود بهره مند شویم .

|

با وجود ابلاغ این سند مهم و ارزشمند قطعا می‌توانیم پراکندگی در حوزه دریا را از بین ببریم و شاهد انسجام و یکپارچگی سیاستگذاری در حوزه دریا باشیم . موضوع بسیار مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد سیاستگذاری یکپارچه در حوزه دریا است و یک مدیریت یکپارچه و چابک در سطح کشور با حضور ...

|

اقتصاد ایران ظرفیت‌‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم ، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت‌ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد .

|

عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

|

با انجام مطالعات اقتصادی و اجتماعی صورت گرفته در حوزه جزایر کشور ، سال آینده با تمرکز بر دو جزیره ، راهبرد توسعه اقتصادی و جمعیتی جزایر را عملیاتی خواهیم کرد .

|

نظرات کاربران