در حال بارگذاری ...

امضا تفاهم نامه گسترش روابط تجاری میان بندر آبادان و بندر واصلیه عراق

با وجود ساخت بندر واصلیه و در فاصله ۷ دقیقه ای به بندر آبادان و البته با وجود ظرفیت بندر آبادان ، هیچگونه مانعی برای راه اندازی خط کشتیرانی مسافری و تجاری وجود ندارد و جهت فعال شدن آن به تفاهم رسیدیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از امضای تفاهم نامه میان بنادر آبادان و بندر واصلیه سیبه عراق در راستای توسعه روابط متقابل تجاری و راه اندازی خط کشتیرانی تجاری و مسافری در آینده‌ای نزدیک خبر داد .

مالکی زاده با اشاره به بازدید علی عابدی سرکنسولگر ایران در بصره عراق از بندر آبادان ، سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و سرمایه گذاران عراقی از ظرفیت های بندر آبادان گفت : پس از این بازدید و در نشستی اختصاصی ، طبق تفاهم نامه‌ای که بین بنادر آبادان و بندر واصلیه سیبه عراق امضا شد ، مقرر شد تا چهار ماه دیگر کار احداث بندر واصلیه عراق به پایان و به بهره برداری برسد .

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان افزود : بندر آبادان با وجود اسکله های تجاری و مسافری و همچنین وجود سالن مسافری مجهز ، از ظرفیت و امکانات کاملی برخوردار است و برای برقراری خط کشتیرانی بین ایران و عراق هیچگونه دغدغه‌ای وجود ندارد .

علی عابدی سرکنسولگر ایران نیز در بصره در ادامه با اشاره به ساخت بندر واصلیه عراق گفت : با وجود ساخت بندر واصلیه و در فاصله ۷ دقیقه ای به بندر آبادان و البته با وجود ظرفیت بندر آبادان ، هیچگونه مانعی برای راه اندازی خط کشتیرانی مسافری و تجاری وجود ندارد و جهت فعال شدن آن به تفاهم رسیدیم .

سرکنسولگر ایران در بصره با بیان اینکه اجرایی شدن تبادلات تجاری  پس از اتمام کار احداث بندر واصلیه عراق است ، گفت : با توجه به ظرفیت موجود در بنادر آبادان ، مسلمآ با ایجاد جاذبه های بیشتر ، رونق بیشتری به منطقه بخشیده خواهد شد .

مولوی نماینده مردم آبادان هم در مجلس اظهار داشت : در برنامه ششم توسعه و پیش نویس برنامه هفتم توسعه ، گسترش روابط بین المللی ، خصوصا با کشورهای همسایه از جمله عراق که از حجم بالای تبادلات تجاری و مسافری و زیارتی با ایران برخوردار است ، این ظرفیت جدید را با همکاری وزارت امور خارجه ، سازمان بنادر و گمرکات جمهوری اسلامی ایران و طرف عراقی فعال می شود .

به گفته مولوی ؛ ظرفیت های مناسبی از دو سوی ایران و عراق مهیا است ، چرا که امکانات زیربنایی بندر آبادان کامل است و همچنین در منطقه سیبه عراق و واصلیه ، تقریبا زیر ساخت های مشابه به این سوی مرز دارند و طبق قولی که سرمایه گذاران عراقی به ما داده‌اند ، در ماه‌های آینده ، کار عمرانی آن بندر که تا کنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است را تکمیل و خط ارتباطی دریایی با بندر واصلیه برقرار می شود .

جاسم المحمداوی ، مدیر بندر واصلیه عراق گفت : کار بندر واصلیه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و با توجه به فاصله بسیار نزدیک بندر آبادان به بندر واصلیه عراق در دو بخش تبادلات تجاری و تردد مسافران امکان رونق بخشی به فعالیت اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق میسر می‌شود .




مطالب مرتبط

لاستیک ماشین ، پارچه ، لوازم یدکی و مواد غذایی از جمله کالای های تجاری بوده است که هم توسط گمرک ایران و هم گمرک منطقه آزاد اروند بصورت کالای تجاری و ملوانی از بنادر آبادان در سال ۱۴۰۲ ترخیص شد .

|

شهرستان آبادان دارای سه بندر صادراتی است که بندر اروندکنار یکی از این بنادر می باشد و نزدیکترین بندر به دهانه خلیج فارس است .

|

طبق هماهنگی حاصل شده بین شهرداری و مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان ، گل و لای حاصل از لایروبی ، بر حسب تشخیص شهرداری آبادان به نقاط معینی انتقال داده می‌شود .

|

بیکن‌ها علائم ناوبری ثابتی هستند که در نقاط کم عمق و ورودی کانال‌ها و رودخانه ها جهت هدایت و ایمن سازی تردد شناورها استفاده می‌شود و شش عدد بیکن مستقر شده در این رودخانه با اقدام مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان نوسازی شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیر کل دفتر آماد و پشتیبانی سازمان توسعه تجارت کشور ظرفیت‌های زیرساختی و تجاری بندر آبادان امیدوار کننده ارزیابی کرد ...

|

نظرات کاربران