در حال بارگذاری ...

تحول در سواحل کشور نیازمند اقدام عملی است

به گزارش پرتال حمل و نقل به نقل از خبرگزاری مانا ، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : برای بهره‌مندی از مواهب صد‌ها کیلومتر سواحل کشور باید دست به اقدام عملی بزنیم .

سردار علی فدوی در نخستین همایش ملی آمایش سرزمین با تأکید بر دریا ، سواحل و بنادر ، با بیان اینکه ارگان‌های مربوطه از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی لازم را برای توسعه سواحل جنوب کشور به ویژه سواحل مکران انجام داده‌اند ، تصریح کرد : عدم موفقیت را در عدم اقدام لازم و به موقع برای اجرای این برنامه‌ها باید جستجو کرد .

وی با تاکید بر اینکه در هر امری در کشور که اراده و اقدام با یکدیگر همراه شد به توفیق دست یافتیم ، ادامه داد : اقدام یعنی اینکه طرح‌های بزرگ را در مناطق ساحلی مانند جاسک عملیاتی کنیم تا مردم برای سکونت در این مناطق ترغیب و تشویق شوند .

سردار فدوی مناطق ساحلی جنوب کشور را دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر که بعضاً در دنیا نمونه مشابه ندارند ارزیابی کرد و گفت : در حالی‌که در تهران تراکم جمعیتی بسیار زیادی داریم در سواحل جنوب تا کیلومتر‌ها سکونتگاهی وجود ندارد که نیازمند اقدام دولت برای مسکونی سازی این مناطق است .

وی با اشاره به منطقه جگین در جاسک ، افزود : جگین در میان سه نقطه با بالاترین استعداد کشاورزی در جهان است که عمق خاک قابل کشاوری آن تا ۹۰ متر تخمین زده می‌شود ، اما با کم توجهی که در گذشته وجود داشت ، ظرفیت‌های آن بالفعل نشده است .

جانشین فرماندهی کل سپاه با ابراز امیدواری نسبت به بالفعل شدن ظرفیت‌های سواحل جنوبی در دولت سیزدهم ، خاطرنشان کرد : این دولت به مبانی اعتقاد دارد که با گذشته متفاوت است به همین علت فعال شدن ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور در این دولت بسیار در دسترس است .

وی ریل‌گذاری‌های گذشته را قدیمی دانست و آن‌ها را نیازمند بازنگری ارزیابی کرد و ادامه داد : بروکراسی پیچیده یکی از موانع جدی عملیاتی نشدن ظرفیت‌های سواحل است که بسیار امیدواریم دولت نسبت به رفع آن‌ها اقدامات لازم را صورت دهد .

سردار فدوی یکی از اصلی‌ترین عوامل برای دستیابی به توسعه و پیشرفت را منابع انسانی دانست و خاطرنشان کرد : خوشبختانه در کشور در زمینه منابع انسانی در غنای کامل هستیم به طوریکه طی سال‌های اخیر با بهره‌گیری از دانش و تخصص نخبگان در زمینه‌هایی به موفقیت‌های چشمگیر و کم نظیر دست یافتیم که حتی یک برگ سابقه مطالعاتی در کشور درباره آن‌ها وجود نداشت .

وی با بیان اینکه توجه به قواعد الهی و قرآنی از جمله ملزومات دستیابی به توفیق است ، ادامه داد : برای دستیابی به موفقیت حداکثری باید قواعد قرآنی را نصب‌العین قرار دهیم و طبق این قواعد کار از آن خداست، اما بندگان نیز باید برای ورود به مسیرِ توفیق دست به اقدام بزنند .

جانشنی فرماندهی کل سپاه تداوم چهل و سه ساله انقلاب اسلامی علی‌رغم تلاش‌های خصمانه شبانه‌روزی دشمن را ناشی از عمل به همین قوانین و قواعد الهی دانست و تصریح کرد : دشمنان در امور مادی از ما جلوترند ، اما با عمل به تکلیف از سوی بندگان خدا و پیروی از دستورات الهی و پیامبر (ص) موفق نشده‌اند کوچکترین صدمه‌ای به انقلاب و کشور وارد کنند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعات روز پرداخت و با اشاره به بحران اوکراین ، گفت : تمدن غرب پنج قرن دست به استعمار کشور‌های دیگر زد و برای تأمین هرچه بیشتر رفاه خود این کشور‌ها را غارت کرد ، اما اکنون در پی جنگی که خود راه انداخته‌اند چنان با معضل تأمین انرژی مواجه شده‌اند که مردم را به جمع آوری هیزم ، ذغال و حتی فضولات حیوانی برای عبور از سرمای زمستان ترغیب می‌کنند .

سردار فدوی این مشکلات را ناشی از بی‌عرضگی غربی‌ها ارزیابی کرد و افزود: این روالی است که خدای متعال تعیین کرده و مجازات سال‌ها استعمار است که اکنون باید آن را تحمل کنند .

وی وقایع اخیر کشور را نیز محصول شکست‌های سنگین آمریکا و متحدانش و توفیقات روزافزون داخلی دانست و خاطرنشان کرد : هرگاه شکست‌های آن‌ها بزرگتر است دشمنی‌های آن‌ها نسبت به ایران اوج می‌گیرد و هجمه‌های بی‌انت‌هایی که نسبت به جزئیات آن کاملاً مطلع هستیم را شکل می‌دهند که البته با صبر و شکیبایی انشاا... به خیر خواهد گذشت .

جانشین فرماندهی سپاه در آخر با تاکید بر اینکه علی‌رغم تمام این فشار‌ها انقلاب کوچکترین صدمه‌ای ندیده است ، تصریح کرد : زمانی توان تولید سیم خاردار هم نداشتیم غربی‌ها نیز با علم به این مسئله واردات آن را تحریم کرده بودند ، اما اکنون یک ابرقدرت به دنبال خرید سلاح از ایران است و ابرقدرت دیگری در تلاش برای جلوگیری از این اقدام دست و پا می‌زند . 




نظرات کاربران