در حال بارگذاری ...

تجهیز و اورهال ماشین‌آلات راهداری استان کرمانشاه برای اجرای طرح راهداری زمستانی

سرویس و رفع نقص تمامی دستگاه های نمک‌پاش ، برف‌روب در سطح استان کرمانشاه ، ساماندهی و بروز رسانی شعبه های مکانیکی و سرویس کاری اداره ماشین آلات در شهرستان های تابعه ، بازدید هفتگی از ماشین آلات سطح استان به منظور بررسی وضعیت عمومی دستگاه شامل بازدید ظاهری خودرو ، کنترل سطح روغن ، فیلترهای هواکش ، روغن ، اسید باطری ، لاستیک و گریس کاری و غیره بصورت مستمر انجام شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت : سرویس و رفع نقص تمامی دستگاه‌های نمک‌پاش و برف‌روب سطح استان کرمانشاه انجام شده است .

فریبرز کرمی گفت : عمر ماشین‌آلات راهداری بالاست و در استان کرمانشاه نیز متوسط عمر ماشین‌آلات راهداری ۲۵ سال است ، ولی با راه اندازی و توسعه کارگاه نگهداری ماشین آلات و استفاده از ظرفیت ایجاد شده گام بسیار موثر و ارزشمندی در افزایش توان ماشین آلات راهداری بعمل آمده است .

وی همچنین با بیان اینکه ماشین‌آلات برای راهداری زمستانی در وضعیت آماده‌باش هستند ، افزود : همه این ماشین‌آلات از ابتدای سال ضمن اجرای عملیات راهداری تابستانی ، خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) و خدمت رسانی در راستای ارتقا ایمنی راه ها بودند و برای راهداری زمستانی آماده هستند .

کرمی درباره اقدامات صورت گرفته برای آماده سازی ماشین آلات راهداری گفت : سرویس و رفع نقص تمامی دستگاه های نمک‌پاش ، برف‌روب در سطح استان کرمانشاه ، ساماندهی و بروز رسانی شعبه های مکانیکی و سرویس کاری اداره ماشین آلات در شهرستان های تابعه ، بازدید هفتگی از ماشین آلات سطح استان به منظور بررسی وضعیت عمومی دستگاه شامل بازدید ظاهری خودرو ، کنترل سطح روغن ، فیلترهای هواکش ، روغن ، اسید باطری ، لاستیک و گریس کاری و غیره بصورت مستمر انجام شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود : خرید سه دستگاه نمک پاش پلاگین داخل کمپرسی و پنج دستگاه تیغه برف روب جلو کامیونی و شروع بازسازی کامل دو دستگاه لودر ولوو ۴۴۰۰ برای خدمات رسانی و برف روبی محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه و در صورت نیاز کمک رسانی به استان های همجوار آماده هستیم . اولویت خدمات‌رسانی در راهداری زمستانی با باز نگه داشتن راه‌های اصلی و بزرگراه ها است و پس از آن نوبت به برف‌روبی و بازگشایی راه های روستایی می رسد که البته با تمهیدات اندیشیده شده و استفاده از ظرفیت موجود راههای روستایی نیز همسو با راه‌های  اصلی عملیات برف‌روبی انجام خواهد شد .




مطالب مرتبط

در این عملیات ها ، بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر از مسیرهای آسیب‌دیده در استان ، لایروبی و بازگشایی و همچنین ، راهداران نسبت به تعمیر و بازسازی موقت پل‌ها و ابنیه فنی آسیب‌دیده اقدام کردند .

|

۵۲۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در ۴۰۲ پایگاه راهداری و گردنه­‌های برف­گیر در ۲۳ استان مستقر و حالت آماده‌باش هستند . از زمان شروع سامانه بارشی تاکنون بالغ بر ۳۰۰۰۰ تن مصالح راهداری زمستانی (ماسه و نمک) مصرف و برف­روبی ۳۲۰۰۰ کیلومتر - باند از محورهای برف­گیر انجام شده ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند از تسطیح و موج تراشی بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه های خاکی از ابتدای سال ...

|

تعداد ۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین دیگر نیز در ایام راهداری زمستانی به صورت استیجاری از بخش خصوصی تأمین خواهد شد که تاکنون مخلوط نمک و شن در راهدارخانه‌های استان ذخیره شده است .

|

اولویت اصلی راه های شریانی و اصلی است ؛‌ در این خصوص باید استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاران در مواقع اضطراری مد نظر قرار بگیرد .

|

نظرات کاربران