در حال بارگذاری ...

اصلاح مدت زمان توقف برای بارگیری و تخلیه ناوگان حمل و نقل کالای داخلی

در استان گلستان ۸۰ شرکت حمل و نقل کالا با حدود ۱۲ هزار راننده و ۱۱ هزار و ۹۵۰ ناوگان باری فعالیت دارند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت : با نشست ۲۲۴ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور ، مدت زمان توقف برای بارگیری و تخلیه ناوگان باری داخلی اصلاح شد .

محسن یازرلو افزود : این مساله مرتبط با بندهای ۱۶ و ۱۷ شرایط عمومی حمل و نقل جاده ای داخلی کالا بوده که طی مصوبه این نشست اصلاح شده است .

به گفته وی ، براساس این مصوبه ، چنانچه رانندگان و ناوگان های باری کامیون پس از صدور حواله بارگیری و یا پس از رسیدن به محل تخلیه بار بیشتر از ۷ ساعت به دلیل نبود امکانات صاحب کالا و یا دلایل غیر موجه دیگر معطل بمانند ، شرکت یا موسسه حمل و نقل اعزام کننده کامیون به نیابت از صاحب کالا موظف به پرداخت حق توقف بارگیری به راننده یا مالک کامیون است .

یازرلو با اشاره به اینکه قبل از این مصوبه این مدت ۱۲ ساعت بوده ، دامه داد : این مساله برای کامیون های یخچال دار ۴ ساعت تعیین شده است .

در استان گلستان ۸۰ شرکت حمل و نقل کالا با حدود ۱۲ هزار راننده و ۱۱ هزار و ۹۵۰ ناوگان باری فعالیت دارند .




مطالب مرتبط

کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد . در ۱۱ ماه سال‌جاری ۱ هزار و ۱۴۲ کارت هوشمند برای رانندگان حمل و نقل کالا و ۱ هزار و ۱۰۰ کارت هوشمند برای ناوگان باری صادر شده است .

|

۲۷ شرکت ، ۸ هزار و ۶۹۷ راننده و ۵ هزار و ۹۲ دستگاه انواع ناوگان باری در حوزه حمل و نقل کالا به مردم استان خدمات رسانی می‌کنند .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یکسال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده اند .

|

در سال گذشته ناوگان باری استان با انجام ۹۶۳ هزار و ۷۲۷ سفر نزدیک به ۱۴ میلیون تن کالا را جابه‌جا کردند که از نظر سفر انجام شده ۱۰ درصد و میزان تناژ حمل شده ۱۱ درصد رشد را نسبت به‌مدت زمان سال گذشته خود دارد .

|

نظرات کاربران