در حال بارگذاری ...
  • اتصال بنادر شمالی به ریل ، لازمه توسعه ترانزیت در کشور

    اگر قرار است ترانزیت کالا از جنوب به شمال و بالعکس را داشته و بتوانیم شاهد حمل‌ونقل دریایی و ترانزیت کالا از کشورهای جنوب آسیا به روسیه و اروپا باشیم و بالعکس ، باید به توسعه بنادر شمالی کشور بیش از پیش توجه کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بسیار بالای بنادر شمالی برای اقتصاد ایران در مقطع زمانی کنونی ، گفت : اتصال بنادر شمالی به ریل ، لازمه توسعه ترانزیت در کشور است .

    جبار کوچکی نژاد با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای بنادر جنوبی و شمالی کشور ، اظهار داشت : در بنادر جنوبی کشور از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستیم و خوشبختانه توانسته ایم بخش قابل توجهی از این ظرفیت‌ها را فعال کنیم ، همچنین در بنادر شمالی کشور ظرفیت بالایی داریم اما متاسفانه نتوانسته ایم به خوبی از تمامی این ظرفیت‌ها در شمال کشور بهره‌مند شویم . فعالیت بنادر شمالی و جنوبی کشور با تمام ظرفیت‌های موجود موجب اشتغال آفرینی و رونق اقتصادی کشور می‌شود و به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار گیریم و بتوانیم شاهد پویایی بنادر کشور ، رونق تولید و صنعت ، وضعیت مطلوب صادراتی و وارداتی کشور، ترانزیت بالا و...باشیم .

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتصال بنادر شمالی کشور به ریل و شبکه ریل سراسری یکی از مهم‌ترین الزامات توسعه ترانزیت کشور از طریق حمل‌ونقل دریایی است ، عنوان کرد : بسیاری از صاحبان کالا علاقمند هستند کالای خود را نه از مسیر جاده بلکه از طریق ریل و پس از تخلیه و بارگیری در بنادر به مقصد منتقل کنند .

    کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه بهره‌مندی از کریدور شمال جنوب و توسعه ترانزیت کشور از این مسیر نیازمند اتصال بنادر و به ویژه بنادر شمالی به ریل و شبکه ریل سراسری است ، گفت : انزلی ، کاسپین ، امیرآباد ، نوشهر و آستارا بنادر مهم شمالی کشور هستند و باید تمامی آن‌ها به ریل متصل شوند ، همان‌طور که امیرآباد از این مزیت برخوردار است و به خوبی توانسته در حوزه صادرات عملکرد مطلوبی داشته باشد .

    وی با بیان اینکه در مقطع زمانی کنونی بنادر حاشیه دریای خزر از اهمیت بسیار بالایی برای کشور برخوردار هستند ، خاطرنشان کرد : اگر بتوانیم ۳۵ کیلومتر اتصال ریلی از رشت به بندر کاسپین را برقرار کنیم و شاهد اتصال کامل شبکه ریلی بنادر شمالی کشور باشیم به طور حتم توسعه ترانزیت و حمل‌ونقل کانتینری کشور محقق خواهد شد .

    عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترانزیت کالا نقش ویژه‌ای در رونق اقتصاد شمال کشور خواهد داشت ، گفت : اگر قرار است ترانزیت کالا از جنوب به شمال و بالعکس را داشته و بتوانیم شاهد حمل‌ونقل دریایی و ترانزیت کالا از کشورهای جنوب آسیا به روسیه و اروپا باشیم و بالعکس ، باید به توسعه بنادر شمالی کشور بیش از پیش توجه کنیم .




    مطالب مرتبط

    فعالیت ها به خوبی در بندر انزلی در حال انجام است و باید از حداکثر ظرفیت ها در این بندر استفاده گردد تا میزان صادرات و بهره وری افزایش یابد .

    |

    تولید ماشین های یخچال دار ، لوله های نفتی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، رنگ و انواع چسب ، بخشی از حوزه فعالیت های تجاری بازرگانان حاضر در این هیأت روسی بوده است .

    |

    نحوه تامین منابع مالی از عوامل اصلی در موفقیت این برنامه به شمار می‌آید و لازم است مدل و طرحی جامع برای مباحث مالی اجرای طرح ها در نظر گرفته شود . وظایف و ماموریت‌های دستگاه های اجرایی نیز باید به شکل دقیق در برنامه توسعه سواحل مکران احصاء و به هر یک ابلاغ شود و دستگاه ها ...

    |

             

    |

    حمل و نقل دریایی از مزیت‌ هزینه کمتر ، سرعت بیشتر ، امنیت و ایمنی بالاتر و نیز امکان انتقال کالا با حجم و وزن بیشتر برخوردار است و همین مزیت ها موجب می شود تا تجار و بازرگانان علاقه بیشتری به استفاده از این مد حمل و نقل از خود نشان دهند .

    |

    نظرات کاربران