در حال بارگذاری ...

بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد از روند تکمیل پروژه جاده لجستیک ماکو

برای تسهیل و تسریع در حمل و نقل بین المللی ، افزایش ایمنی و کاهش سوانح و تصادفات ، تردد کامیون ها ، سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه احداث بزرگراه شهید سلیمانی اقدام به توسعه کمربندی ترانزیتی ماکو – بازرگان و احداث تقاطع غیر همسطح جاده لجستیک با اعتیاری بالغ بر یک هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال می نماید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در ادامه بازدیدهای خود از منطقه آزاد ماکو با حضور در شهرک صنایع سبک و پروژه احداث جاده لجستیک ، تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک و قطعه اول تبدیل کمربندی ماکو – بازرگان به بزرگراه بازدید کرد .

حجت الله عبدالملکی به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن بازدید از این پروژه ها بر تسریع در اتمام پروژه های نیمه تمام زیرساختی و عمرانی تاکید کرد .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این بازدید گفت : برای تسهیل و تسریع در حمل و نقل بین المللی ، افزایش ایمنی و کاهش سوانح و تصادفات ، تردد کامیون ها ، سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه احداث بزرگراه شهید سلیمانی اقدام به توسعه کمربندی ترانزیتی ماکو – بازرگان و احداث تقاطع غیر همسطح جاده لجستیک با اعتیاری بالغ بر یک هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال می نماید .

حسین گروسی افزود :‌ در این پروژه ۱۰ کیلومتر ، باند دوم محور کمربندی ماکو ، با ۱۱۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۱۲ هزار مترمکعب خاکریزی با ۲۱ دهانه ۲ متری ،‌ ۷ دهانه ۳ متری ، ۶ دهانه ۴ متری ، یک دهانه ۵ متری و یک دهانه ۸ متری با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اعتباری بالغ بر ۱۰۵۰ میلیارد ریال احداث می شود .

گروسی با بیان اینکه یک عدد دور برگردان در تقاطع غیر همسطح سه راهی لجستیک در کیلومتر ۳ نیز احداث خواهد شد اظهار داشت : ۲ کیلومتر تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک و راه های ارتباطی آن از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو با اعتبار اولیه ۶۷۵ میلیارد ریال احداث می شود .

در این پروژه ، تکمیل باند دوم لجستیک به طول ۴۰۰ متر ، احداث ‌باند های کاهش سرعت و افزایش سرعت و نیز ۵۸ هزار متر مربع آسفالت ریزی انجام خواهد شد که این پروژه نیز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا – موسسه عاشورا اجرا می نمایند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ هر ساله در ۱۰ روز آخر آذرماه نام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بسیار شنیده می‌شود . ۲۳ آذرماه مصادف است با سالروز ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا رحمانی مدیر عامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی اظهار کرد : هلدینگ راه و شهرسازی در بخش های مختلف از جمله راه آهن ، مترو ، ...

|

حدود ۴۸۰۰ کیلومتر خط آهن یا ساخته شده یا در دست ساخت است . حمل و نقل ریلی می تواند نقش ویژه ای را در ترانزیت کالا از شرق به غرب دنیا بر عهده داشته باشد .

|

نظرات کاربران