در حال بارگذاری ...

تشکیل کارگروه ویژه برای کارشناسی طرح قطار سریع‌السیر تهران – مشهد

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی بر اهمیت اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی به ویژه تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه مشهد – چناران تاکید کرد .

امیرمحمود غفاری در جلسه پایش مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی در خصوص دو پروژه مهم «آزادراه مشهد – چناران» و مطالعه طرح احداث «خط ریلی سریع‌السیر تهران – مشهد» بر اهمیت اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست جمهوری و بر ضرورت ایجاد ساز و کار لازم به منظور تسهیل سفر زائرین مشهد مقدس و همچنین تردد مسافرین شهرستان‌های اطراف این شهر تأکید کرد .

در ادامه این جلسه ضمن ارائه طرح مطالعاتی طرح احداث خط ریلی سریع‌السیر تهران – مشهد» و ارائه نظرات کارشناسی توسط اعضای حاضر در جلسه مقرر شد طرح مذکور به منظور ارائه به دولت مطابق بند ۱۳ مصوب ابلاغی معاون اول رئیس جمهور جهت تصویب هیات وزیران در کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان برنامه و بودجه ، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع ، معاونت حمل و نقل ، شرکت راه‌آهن  و آستان قدس رضوی کارشناسی شود .

همچنین در این جلسه آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و نحوه تامین مالی آزادراه مشهد - چناران مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم به منظور تسریع در ساخت و بهره‌برداری از این آزادراه اتخاذ شد .

گفتنی است ، در راستای تسریع در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی ، جلسه پایش مصوبات سفر وی با تاکید بر تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه مشهد – چناران و همچنین مطالعه طرح احداث خط ریلی سریع‌السیر تهران – مشهد مرتبط با بندهای ۶ و ۱۳ مصوبات ابلاغی معاون اول رئیس جمهور با حضور نمایندگان آستان قدس رضوی و همچنین سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد .

 




مطالب مرتبط

با توجه به کمبود منابع عمومی و نیاز مبرم به تعریض آزادراه مذکور یک مدل مالی با مشارکت ۳۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی ، ۳۰ درصدی بانک ملی ایران و ۴۰ درصدی بخش خصوصی ترسیم و در جلسه‌ای تأیید شد و به تصویب رسید .

|

پروژه تکمیل خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان با مشارکت سازمان برنامه و بودجه کشور ، وزارت نفت ، وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن ج. ا. ا) ، استانداری و فولاد مبارکه اصفهان با هدف ارتقا ظرفیت شبکه حمل و نقل ریلی در شمال غرب کشور از جمله این پروژه‌ها بود که با احداث این قطعه راه آهن ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در افتتاحیه پانزدهمین همایش قیر ، آسفالت و ماشین ...

|

آزادراه قم - اراک به طول ۱۱۰ کیلومتر ، به عنوان کنار گذر شمالی شهر قم و بخشی از آزادراه سراسری تهران - بندر امام خمینی (ره) محسوب می‌شود .

|

در سفرهای دور اول و هفت سفر دور دوم رییس جمهور به استان‌های کشور ، تاکنون ۷۲۶ بند مصوبه بالغ بر ۹۰۰ تکلیف دستگاه‌های تابعه با اعتباری بالغ بر ۱۲۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده که شامل ۵۹ هزار و ۶۷۳ میلیاردتومان از محل منابع عمومی ، ۴ هزار و ۳۸۹ ...

|

نظرات کاربران