در حال بارگذاری ...

دریافت مجوز ۲۰ میلیارد دلاری برای نوسازی بخش حمل و نقل کشور

با وجود اینکه شاهد برخی نامهربانی‌هایی در بخش حمل‌ونقل کشور هستیم ، مجوزی دریافت کرده‌ایم که اگر بگذارند عملیاتی شود بخش حمل‌ونقل کشور تحول اساسی می‌یابد . خرید هواپیما در دستور کار قرار دارد و مذاکراتی انجام شده است . ۲۰ میلیارد دلار در بخش حمل و نقل مجوز نوسازی دریافت کرده‌ایم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از انجام مذاکراتی برای خرید هواپیما خبر داد و گفت : برای حمل و نقل کشور مجوز ۲۰ میلیارد دلاری دریافت کرده‌ایم .

رستم قاسمی در مراسم بهره‌برداری از باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد مدهای مختلف حمل‌ و نقلی کشور را دارای مشکلات فراوانی دانست و گفت : در حوزه حمل و نقل ریلی ، سرعت قطار باری کمتر از ۱۰ کیلومتر در ساعت است . بسیاری از واگن‌ها و سیستم‌های لکوموتیو دو برابر عمر خود کار کردند .

قاسمی خاطرنشان کرد : در بخش زمینی نیز ۴۰۰ هزار کامیون تردد می‌کنند که بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه آن همین امروز باید از رده خارج شوند و سالی بیش از چند میلیارد دلار هزینه سوخت اضافه می‌دهیم .

وی برخی مشکلات اساسی حوزه هوایی را شامل بخش کارکنان ، فرودگاه‌ها دانست و گفت : وضعیت درآمدی و معیشتی کارکنان دولت در بخش هوایی فاجعه‌ آمیز است، در حالی که این بخش مهم‌ترین حوزه حمل‌ونقل کشور است و در مجلس باید کار ویژه‌ای برای مهم‌ترین و سخت‌ترین بخش حمل‌ونقل کشور که هوایی است ، انجام شود .

قاسمی وضع فرودگاه‌های کشور را نامناسب دانست و افزود : فرودگاه استانبول ظرف کمتر از ۴ سال برای ۲۰۰ میلیون مسافر طراحی و ساخته شد . باید تغییرات اساسی در فرودگاه‌های کشور به ویژه در فرودگاه مهرآباد داشته باشیم . باید شهر جدید فرودگاهی مشهد ساخته شود چرا که فرودگاه مشهد دیگر قابلیت پرواز ندارد .

قاسمی اظهار کرد : با وجود اینکه شاهد برخی نامهربانی‌هایی در بخش حمل‌ونقل کشور هستیم ، مجوزی دریافت کرده‌ایم که اگر بگذارند عملیاتی شود بخش حمل‌ونقل کشور تحول اساسی می‌یابد . خرید هواپیما در دستور کار قرار دارد و مذاکراتی انجام شده است . ۲۰ میلیارد دلار در بخش حمل و نقل مجوز نوسازی دریافت کرده‌ایم .

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر دریافت این مجوز برای ایجاد تحول در حمل‌ونقل کشور اظهار کرد : واردات و افزایش میزان تولید داخل لکوموتیوها بخشی از این طرح است .

وی افزود : تمام کریدورهای اساسی کشور مثل رشت - آستارا ، چابهار - سرخس ، بوشهر - عسلویه در این طرح دیده شده و باعث نجات حمل ونقل کشور می‌شود . طرح مالی روسیه برای مشارکت در ساخت راه آهن رشت - آستارا در حال بررسی قرار دارد .




مطالب مرتبط

باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی فرودگاه مهرآباد به عنوان مهمترین زیرساخت عملیات هوانوردی کشور با میانگین ۳۵۰ عملیات پروازی در روز ، با هزینه‌ای معادل ۷۵۰۰ میلیارد ریال ، ظرف مدت ۱۶ ماه به بهره‌برداری رسید .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت ، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی ، مشارکت مردمی امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها را شاهد خواهیم بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده‌ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری ...

|

جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت خدمات در فرودگاه ها کمک خواهد کرد ، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد ، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا ...

|

نظرات کاربران