لزوم فعالیت مجدد خطوط کشتیرانی بزرگ در بنادر کشور
گیلان در تامین دریانورد نسبت به جمعیت ُ جز برترین ها است و بر روی اکثر کشتی های ایرانی حداقل یک دریانورد گیلانی را مشاهده می کنید و این در حالی است که یک دانشگاه و حتی موسسه ای مخصوص دریانوردان در گیلان نداریم .
اقتصاد در دولت سیزدهم اقتصاد مردمی است و در هر منطقه از سواحل کشور که دولت بخواهد ورود پیدا کند ، خود مردم به شکل جدی تر در جهت کمک به اقتصاد جامعه محلی و برطرف شدن مشکلات پیش قدم هستند .
با راهاندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر ، هم هزینهها کاهش پیدا می کند و هم زمان خدمترسانی به حداقل میرسد ؛ همچنین تقاضای همیشگی برخی از صاحبان کالا مبنی بر ارائه خدمات کانتینری در بنادر شمالی محقق میشود .
فعالیت خطوط لاینر کانتینری در ابتدای امر از ۳ بندر اصلی شامل بنادر انزلی ، امیرآباد و نوشهر آغاز می شود و در صورت وجود کانتینر ۲ بندر آستارا و فریدونکنار نیز به عنوان مبدا تردد اضافه میشوند .
اگر به مسائل دریایی خوب توجه شود ، می توان درآمدی چندین برابر وضعیت کنونی برای کشور حاصل شود ؛ تحقق این امر مهم ، مستلزم توسعه ساختار سازمانی ، ارتقاء جایگاه بنادر استان هرمزگان ، همگرایی بین بخشی تمامی ارگانهای مرتبط دریایی و استفاده از توان بخش خصوصی است .