نگاه دولت به دریا تا حدودی تغییر کرده و تخصصی شده است
شرکتهای کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و نیز سایر فعالان بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل دریایی نیز در صورت فراهم بودن شرایط اقدامات لازم را در بنادر شمالی و جنوبی کشور در دستورکار قرار خواهند داد و اقدام به تامین خطوط لاینری در اشکال مختلف کانتینری و غیرکانتینری در شمال و جنوب ...
اگر قرار است ترانزیت کالا از جنوب به شمال و بالعکس را داشته و بتوانیم شاهد حملونقل دریایی و ترانزیت کالا از کشورهای جنوب آسیا به روسیه و اروپا باشیم و بالعکس ، باید به توسعه بنادر شمالی کشور بیش از پیش توجه کنیم .
در مذاکرات مسکو به هدفگذاری ۱۰ میلیون تن ترانزیت از کریدور شمال – جنوب رسیدیم که البته این عدد اغوا کنندهاست و شرایط موجود چشم انداز خوبی از تحقق این هدفگذاری را نشان نمیدهد . این در حالی است که ما حداکثر توان را برای توسعه فعالیت در این راهگذر معطوف داشته ایم . در عین حال ...
بنادر آبادان می تواند در توسعه منطقه و اشتغالزایی سهم بسزایی داشته باشد .