در حال بارگذاری ...

عملیاتی شدن طرح بهسازی محور باغیک - تفرش

در قالب اجرای این پروژه که شامل درزگیری با قیر پلیمری ، لکه گیری هندسی و روکش آسفالت لایه نازک می باشد ، ۵ کیلومتر از این محور بهسازی می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون فنی و راه‌های روستایی استان قم عنوان کرد : با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال ، طرح بهسازی ۵ کیلومتر از محور باغیک - تفرش(سه راه سبزعلی - فوجرد) عملیاتی شد .

محمدرضا زیدآبادی ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت : با توجه به آنکه محور باغیک - تفرش ، از سویی کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی دواستان قم و مرکزی بوده و از سویی دیگر به دلیل موقعیت ییلاقی منطقه ، از ترافیک چشمگیری به خصوص در ایام مناسبتی سال و روزهای پایانی هفته برخوردار است ، ارتقا سطح سرویس آن هماره در اولویت اقدامات این اداره کل بوده است .

وی در ادامه به اجرای طرح بهسازی محور فرعی باغیک - تفرش(سه راه سبزعلی - فوجرد) پرداخت و عنوان کرد : در قالب اجرای این پروژه که شامل درزگیری با قیر پلیمری ، لکه گیری هندسی و روکش آسفالت لایه نازک می باشد ، ۵ کیلومتر از این محور بهسازی می شود .

زیدآبادی میزان اعتبار تخصیصی پروژه بهسازی محور باغیک - تفرش را افزون بر ۷۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد : هزینه اجرایی این طرح به طور مشترک و از محل اعتبارات ملی (سازمان راهداری و محل و نقل جاده ای) و استانی تامین شده است .

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم بازه زمانی اجرا و تکمیل پروژه را یک ماهه اعلام و خاطرنشان ساخت : نظر به ضرورت تسریع در اجرا و همچنین پیگیری‌های مجدانه عوامل نظارتی - اجرایی ، ان شالله پروژه تاپایان شهریورماه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید .

محمدرضا زیدآبادی یادآوری شد : از آنجا که سیاست‌های کلی نظام مبتنی بر توسعه زیرساخت های اقتصاد روستامحور و به تبع آن ، احداث ، بهسازی و ارتقا سطح سرویس راه های روستایی قرار دارد ، طرح‌هایی چند به منظور اجرایی نمودن برنامه های مذکور در سطح راه های فرعی و روستایی استان قم درحال اجرا و یا بزودی عملیاتی خواهند شد .

وی احداث و بهسازی ۴ محور روستایی فتح آباد ، شریف آباد ، صفرآباد و ونارچ را که در حال اجرا می باشند را در زمره پروژه های عمران جاده ای در حوزه راه های روستایی استان برشمرد و افزود : ان شالله بزودی طرح بهسازی محور روستایی ورزنه - سناوند بخش خلجستان قم ، طی سالجاری عملیاتی خواهد شد .

زیدآبادی در خاتمه با یادآوری آنکه رعایت جامع مقررات ترافیک جاده‌ای ضمن افزایش ضریب ایمنی سفرهای برون‌شهری ، موجب تسریع در اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای خواهد شد تاکید کرد : ازتمامی کاربرانی که از محل اجرای طرح‌های عمرانی تردد می نمایند درخواست می شود نعامل و همکاری لازم رابا مجریان طرح‌ها لحاظ فرمایند .




مطالب مرتبط

۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

|

استان کرمان ۹۰ درصد سهم اعتبارات استانی از مصوبات سفر رییس جمهور را تامین و به وظایف خود برای تامین منابع مالی پروژه ها عمل کرده اما ۳۰ درصد اعتبارات کشوری تامین شده و پیگیر جذب مابقی آن هستیم تا پروژه های مصوبه سفر رییس جمهور با جذب بودجه بیشتری تکمیل شود . این استان با وجود ...

|

۲۴ نقطه مصوب از نقاط حادثه‌خیز استان در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده بود که طبق تعهد سازمان راهداری ۱۰ نقطه باید تا شهریور سال ۱۴۰۳ به صورت کامل برطرف شود که با تلاش‌های شبانه روزی راهداران آذربایجان غربی حذف ۱۲ نقطه حادثه‌خیز تاکنون محقق شده است .

|

در شهرستان فومن حدود سه هزار و ۱۷۰ میلیون ریال پروژه در بخش‌های مختلف مورد بهره برداری قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به روکش آسفالت ، تعویض سیم‌های مسی فرسوده با کابل های خودنگهدار برق ، راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد . همچنین از سه دهنه پل در حال احداث شهرستان ...

|

از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع بیش از ۴۲ کیلومتر راه روستایی ساخته شده و به بهره برداری رسیده است که این میزان از راه‌های روستایی در استان بی شک تأثیر بسزایی در رفع محرومیت و ارتقا سطح دسترسی خانوار روستایی از راه مناسب آسفالته و شاخص‌های توسعه روستایی خواهد داشت .

|

نظرات کاربران