در حال بارگذاری ...

انجام ۳۸ گشت نظارت بر حمل مواد خطرناک در راه‌های استان قزوین

کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل علاوه بر بازدیدهای دوره‌ای از حمل این‌گونه مواد به همراه تیمی مشترک متشکل از دستگاه‌هایی چون مدیریت بحران استانداری ، شرکت شهرک‌های صنعتی ، پلیس راه ، آتش‌نشانی ، اداره کل حفاظت محیط زیست ، شرکت پخش فرآورده های نفتی ، صنعت ، معدن و تجارت روزهای چهارشنبه از حمل این مواد بازدید می‌کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از انجام ۳۸ گشت نظارت بر حمل مواد خطرناک در راه‌های این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد .

علیرضا معیری‌پور گفت : مواد خطرناک شامل هرگونه موادی است که برای انسان ، حیوان و محیط زیست مضر بوده و باید با تدبیر خاصی جابه‌جا شوند تا ضمن حفظ ایمنی حمل در صورت بروز حادثه نیز کمترین آسیب را داشته باشند . حوادث ناشی از تردد ناوگان حمل مواد خطرناک در جاده‌ها به ویژه داخل تونل‌ها هم تبعات سنگین و جبران ناپذیر جانی و زیرساختی را به دنبال دارند و هم ضمن اخلال در جریان ترافیک موجب سختی دسترسی و امدادرسانی در زمان حادثه می شود از این رو باید تحت نظارت کامل حمل شود .

معیری‌پور ادامه داد : کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل علاوه بر بازدیدهای دوره‌ای از حمل این‌گونه مواد به همراه تیمی مشترک متشکل از دستگاه‌هایی چون مدیریت بحران استانداری ، شرکت شهرک‌های صنعتی ، پلیس راه ، آتش‌نشانی ، اداره کل حفاظت محیط زیست ، شرکت پخش فرآورده های نفتی ، صنعت ، معدن و تجارت روزهای چهارشنبه از حمل این مواد بازدید می‌کنند .

وی گفت : این بازدیدها محدود به حضور در جاده‌ها و بازرسی از خودروهای حمل نیست و شرکت‌های تولیدی مواد خطرناک ، وضعیت ناوگان ، رانندگان و اسناد حمل و نقلی آنها هم مورد نظارت قرار می‌گیرد .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ، در قوانین حمل و نقل برای جلوگیری از هرگونه حادثه و ساماندهی حمل و نقل مواد خطرناک شرکت‌های تولیدی موظف هستند این مواد را به ناوگان مجاز تحویل دهند و ناوگان هم این مواد را تحت نظارت ما به مقصد برسانند .




مطالب مرتبط

بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

|

ناوگان‌های عمومی برون شهری در شهرهای آستارا ، انزلی و آستانه به‌ترتیب بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند و خوشبختانه طی ایام نوروز ۱۴۰۳، ناوگان عمومی مسافربری در راه‌های برون‌شهری گیلان ، حادثه منجر به فوت و جرح نداشته‌است .

|

تنکابن دارای ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است که پیگیر اجرای عملیات خط کشی در دیگر محورهای این شهرستان نیز هستیم .

|

نظرات کاربران