در حال بارگذاری ...

بررسی تخصصی حوادث بندری / دستورالعمل‌ های اجرایی ایمنی بنادر بازنگری می‌شود

در فرایند بررسی سوانح بندری ، پارامترهای مهمی چون آموزش‌های مستمر و برنامه‌ریزی شده ایمنی و بازنگری دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی ، نیز در ایمن‌تر شدن بنادر و حفظ جان اشخاص و اموال موثر خواهد بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، اولین نشست تخصصی بررسی حوادث ترافیک بندری و ناشی از کار ، با حضور معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی و با تاکید بر رویکرد "کنترل ، کاهش و پیشگیری مستمر از وقوع حوادث مشابه" و ارائه راهکارها و اقدامات اصلاحی برگزار شد .

در این نشست که مدیران کل ستادی و مدیران کل و معاونین امور بندری بنادر ذیربط ، رؤسای HSE بنادر ، مدیران شرکت‌های تابعه بندری و کارشناسان مرتبط نیز حضور داشتند ، جلیل اسلامی ، عضو هیات عامل و معاون اموربندری و اقتصادی سازمان بنادر بر لزوم سیستماتیک و روش‌مند کردن بررسی سوانح بندری تاکید کرد .

به‌ گفته اسلامی ، در فرایند بررسی سوانح بندری ، پارامترهای مهمی چون آموزش‌های مستمر و برنامه‌ریزی شده ایمنی و بازنگری دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی ، نیز در ایمن‌تر شدن بنادر و حفظ جان اشخاص و اموال موثر خواهد بود .

بنا بر این‌ گزارش ، در این نشست عبداله جعفری ، مدیر ایمنی ، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر نیز با اشاره به وقوع چند مورد حادثه با پیامد شدید در محدوده عملیاتی تحت اختیار پایانه‌های بندری و شرکت‌های سرمایه‌گذار در بنادر ، هدف محوری و اصلی از این نشست ، را بررسی علل ریشه‌ای و اساسی حوادث براساس دستورالعمل ثبت ، تجزیه و تحلیل حوادث (مصوب هیأت عامل سازمان) با رویکرد درس آموزی از حوادث عنوان کرد .

جعفری گفت : در این نشست علاوه بر تدقیق و شناسایی علل مستقیم و ریشه‌ای وقوع حوادث بندری ، راهکارهای پیشگیرانه و واکنشی مناسب در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اقدامات اصلاحی لازم الاجرا احصا شد .

مدیر ایمنی ، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی افزود : مقرر شده است پیشرفت برنامه‌های بهبود براساس برنامه زمان بندی مشخص و دقیق توسط ادارات HSE بنادر و سایر مبادی ذی ربط بنادر شهید رجایی و خرمشهر مورد پایش و کنترل مستمر قرار گیرد .

جعفری با اشاره به اینکه بخش عمده حوادث در حوزه ترافیکی بنادر رخ داده است ، تاکید کرد : تسریع در اجرایی شدن آیین نامه تردد اشخاص و وسایط نقلیه موتوری در بنادر کشور ، احصا و بازنگری طرح های ترافیکی بنادر ، اصلاح هندسی معابر و راه ها و فرآیندهای مرتبط با ترخیص و تخلیه و بارگیری کالا در اولویت طرح ها و برنامه های واحدهای مرتبط سازمان و بنادر قرار گیرد .




مطالب مرتبط

مؤثرتر عمل کردن مدیریت HSE در فرآیندهای عملیاتی بنادر و تقویت نظارت ، پایش و ارزیابی‌های موردنظر ، همچنین ارتقاء ایمنی بنادر از طریق افزایش ایمنی در شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر دو هدف محوری تعریف شده است .

|

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با تخصیص ۵ پست اسکله برای پذیرش همزمان ۵ فروند کشتی تانکر ، توان تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۳۵۰۰۰ تن مواد نفتی را فراهم کرده است .

|

۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دومین نشست تخصصی مناطق ویژه اقتصادی بندری ، با هدف تدوین اهداف و برنامه های اجرایی سال ۱۴۰۳ ، در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید ...

|

نظرات کاربران