در حال بارگذاری ...

طرح جامع بنادر بازرگانی استان هرمزگان برای افق ۱۴۰۴ نهایی شده است

مطالعات تهیه طرح جامع بنادر بازرگانی کشور با هدف ترسیم محورهای توسعه و تعیین ظرفیت بنادر کشور و با در نظر گرفتن چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۴ برای بنادر شهید رجایی ، لنگه ، شهید باهنر ، هنگام ، کندالو ، جاسک ، هرمز ، سیریک ، شیو و تیاب انجام شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی این استان برای توسعه آینده بنادر طبق مطالعات بازار و پیش‌بینی رشد اقتصادی برای افق ۱۴۰۴ انجام و نهایی شده است .

حسین عباس‌نژاد در تشریح آخرین وضعیت مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی استان هرمزگان ، گفت : این طرح طبق مطالعات بازار و پیش‌بینی رشد اقتصادی برای افق ۱۴۰۴ انجام و نهایی شده و بر اساس آن قرار نیازمندی‌ها در سه سال آینده از نظر زیربنا و روبنای بنادر و تجهیزات امکان‌سنجی شود .

وی با تاکید بر اینکه در مطالعات طرح جامع باید نیازسنجی توسعه آتی در بخش خشکی و دریایی نیز با جدیت مدنظر قرار گیرد ، ادامه داد : با بررسی و تدوین طرح‌های جامع، مسائل و مشکلات بنادر به حداقل می‌رسد و نیازهای هر بندر با توجه به مولفه‌های منطقه‌ای بنادر تامین می‌شود .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد : مطالعات تهیه طرح جامع بنادر بازرگانی کشور با هدف ترسیم محورهای توسعه و تعیین ظرفیت بنادر کشور و با در نظر گرفتن چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۴ برای بنادر شهید رجایی ، لنگه ، شهید باهنر ، هنگام ، کندالو ، جاسک ، هرمز ، سیریک ، شیو و تیاب انجام شده است .

عباس‌نژاد گفت : این طرح در مجموع شامل مطالعه وضعیت کلان اقتصادی کشور و تجارت خارجی ، بررسی وضعیت موجود بنادر ، جزایر ، پسکرانه‌ها ، مگاپورت‌های منطقه و تکنولوژی حمل‌ونقل دریایی برای برنامه‌ریزی در سطح ملی و منطقه‌ای ، سیاست‌گذاری به منظور افزایش مشارکت بخش خصوصی و طراحی سیستم اطلاعات پایش به انجام رسیده است .

وی از مهم‌ترین موارد مورد مطالعه در این طرح مطالعاتی به پیش‌بینی دراز مدت بازرگانی خارجی ، برآورد حجم کالا مشتمل بر صادرات ، واردات ، ترانزیت و تجارت ساحلی ، مطالعات طرح جامع توسعه فیزیکی و غیرفیزیکی ، بررسی وضعیت موجود بنادر اعم از تاسیسات ، تجهیزات ، مدیریت و عملیات بندر ، سیستم بندری موجود و مورد و تعیین نیازمندی‌های فوری و درازمدت سرمایه‌گذاری نیاز اشاره کرد .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ، مطالعه شبکه حمل‌ونقل داخلی و خارجی ، تدوین برنامه توسعه و گسترش بنادر برای پاسخ‌گویی به نیازها و تهیه طرح جامع برای توسعه فیزیکی بنادر اصلی همراه با بررسی‌های اقتصادی و فنی را از دیگر محورهای مورد نیاز در این طرح عنوان کرد .




مطالب مرتبط

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

از مجموع تخلیه و بارگیری ۷۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۳۲ تُن انواع کالا، ۲۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۶۵۴ تن کالاهای نفتی بوده است . از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در این بازه زمانی ۳۴ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۳۵۴ تُن کالای غیرنفتی در این بندر بارگیری شده که در این بخش ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ...

|

نظرات کاربران