در حال بارگذاری ...

ضرورت افزایش سهم راه‌آهن در حمل‌ و نقل کالا

تکمیل ایستگاه‌های جنوب استان و رفع نواقص‌های خطوط ریلی رونق اقتصادی و مبادلات تجاری را برای استان رقم می‌زند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به محوریت جاده‌های آذربایجان‌غربی در حمل‌ونقل کالا و مسافر گفت : صرفه‌جویی در مصرف انرژی ، کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای و بهبود وضعیت محیط زیست از مزایای توسعه‌ شبکه راه‌آهن منطقه به شمار می‌رود .

سیدمحسن حمزه‌لو در بازدید استاندار آذربایجان‌غربی به همراه عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت : افزون بر ١٠ میلیارد ریال برای توسعه شبکه حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه جذب اعتبار داشتیم و جهت بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های راه‌آهن مرکز استان و رفع نواقص‌ها باید تزریق منابع مالی افزایش یابد .

حمزه‌لو با بیان اینکه آذربایجان‌غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی و دارا بودن پنج پایانه‌ مرزی نیازمند استفاده حداکثری از حمل‌ونقل ریلی است ، افزود : تاکنون برای بهره‌برداری و ارائه خدمات در ایستگاه‌های راه‌آهن آذربایجان‌غربی ۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و باید از این سرمایه استفاده بهینه شود .

حمزه‌لو بیان کرد : تکمیل ایستگاه‌های جنوب استان و رفع نواقص‌های خطوط ریلی رونق اقتصادی و مبادلات تجاری را برای استان رقم می‌زند .

احداث سکوی بارگیری و انبار کالا جهت تردد قطارهای باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه در حال اجراست . در گام‌های بعدی ، اجرای خطوط آنتنی دسترسی به مراکز بارِ کشاورزی ، صنعتی و تولیدات پتروشیمی در منطقه به‌ نحوی که حمل‌ونقل ریلی بتواند جایگزین ارزان‌تر ، ایمن‌تر و راحت‌تر حمل‌ونقل جاده‌ای شود پیگیری می‌شود .




مطالب مرتبط

اتصال استان چهارمحال بختیاری به شبکه ریلی و کاهش تصادفات جاده ای از مهمترین دستاوردهای این طرح ملی است .

|

تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم . در هیچ کجای ۱۵۱ کیلومتر مسیر ریلی همدان _ سنندج اراضی ملی وجود نداشت و این مسیر دارای ۷۵ دستگاه پل و تقاطع است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

نظرات کاربران