در حال بارگذاری ...
  • ضرورت افزایش سهم راه‌آهن در حمل‌ و نقل کالا

    تکمیل ایستگاه‌های جنوب استان و رفع نواقص‌های خطوط ریلی رونق اقتصادی و مبادلات تجاری را برای استان رقم می‌زند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به محوریت جاده‌های آذربایجان‌غربی در حمل‌ونقل کالا و مسافر گفت : صرفه‌جویی در مصرف انرژی ، کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای و بهبود وضعیت محیط زیست از مزایای توسعه‌ شبکه راه‌آهن منطقه به شمار می‌رود .

    سیدمحسن حمزه‌لو در بازدید استاندار آذربایجان‌غربی به همراه عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت : افزون بر ١٠ میلیارد ریال برای توسعه شبکه حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه جذب اعتبار داشتیم و جهت بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های راه‌آهن مرکز استان و رفع نواقص‌ها باید تزریق منابع مالی افزایش یابد .

    حمزه‌لو با بیان اینکه آذربایجان‌غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی و دارا بودن پنج پایانه‌ مرزی نیازمند استفاده حداکثری از حمل‌ونقل ریلی است ، افزود : تاکنون برای بهره‌برداری و ارائه خدمات در ایستگاه‌های راه‌آهن آذربایجان‌غربی ۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و باید از این سرمایه استفاده بهینه شود .

    حمزه‌لو بیان کرد : تکمیل ایستگاه‌های جنوب استان و رفع نواقص‌های خطوط ریلی رونق اقتصادی و مبادلات تجاری را برای استان رقم می‌زند .

    احداث سکوی بارگیری و انبار کالا جهت تردد قطارهای باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه در حال اجراست . در گام‌های بعدی ، اجرای خطوط آنتنی دسترسی به مراکز بارِ کشاورزی ، صنعتی و تولیدات پتروشیمی در منطقه به‌ نحوی که حمل‌ونقل ریلی بتواند جایگزین ارزان‌تر ، ایمن‌تر و راحت‌تر حمل‌ونقل جاده‌ای شود پیگیری می‌شود .




    مطالب مرتبط

    پروژه ۴۱۰ کیلومتری قطار برقی تهران - قم - اصفهان در سال ۱۳۸۵ کلنگ زنی شد اما در عمل پیشرفت چندانی نداشت . این طرح با مشارکت قرارگاه سازندگی خانم الانبیا و یک شرکت چینی در حال ساخت است و به گفته میعاد صالحی مدیرعامل شرکت آهن ، برای ساخت این پروژه ریلی در مجموع به ۵۷ میلیارد یوان ...

    |

    با توجه به اینکه فصل کاری در استان به جهت موقعیت جغرافیایی محدود است بنابراین می‌طلبد تا پیش از شروع فصل سرما نسبت به تسریع در پرداخت منابع مالی اقدام شود .

    |

    جذب اعتبار برای تکمیل کریدور بزرگراهی غرب و ساماندهی جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی در رأس برنامه‌های راهبری راه و شهرسازی قرار دارد .

    |

    ۱۳۰ هزار متر مکعب حجم عملیات خاکریزی این ۱۰ کیلومتر است که در آن ۲۸ هزار تن آسفالت به کار رفته است و دارای ۳۵ دستگاه ابنیه فنی و ۴.۲ کیلومتر رمپ و لوپ است و به منظور احداث آن ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است .

    |

    در محدوده بادرود به کاشان همواره به واسطه دوخطه بودن این دو مسیر ، مردم این دو منطقه شاهد حوادث زیادی بودند ؛ حالا با بهره‌برداری از این محدوده چهارخطه هم شاهد افزایش ظرفیت خواهیم بود و هم ایمنی تردد برقرار خواهد شد و انشاءالله شاهد حوادث جاده‌ای در این محدوده نخواهیم بود .

    |

    نظرات کاربران