در حال بارگذاری ...

شرکت کشتیرانی والفجر متولی توسعه عملیات حمل‌ و‌ نقل کانتینری در بندر چابهار

حمل کالای ترانزیتی از طریق بندر چابهار از طریق شبکه حمل و نقلی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به صورت DOOR TO DOOR خواهد بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با تصمیم گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، شرکت کشتیرانی والفجر مأمور توسعه عملیات حمل‌و‌نقل کانتینری در بندر چابهار است .

شرکت کشتیرانی والفجر به عنوان یکی از شرکت ­های زیرمجموعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در حوزه‌های مختلف حمل و نقل کانتینری ، فراساحل و مسافری فعالیت می‌کند ، طی اطلاعیه‌ای از پذیرش مأموریت محوله از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه حمل و نقل کانتینری در قالب کریدور شمال - جنوب خبر داد و تصریح کرد : این مأموریت در راستای رونق هر چه بیشتر کریدور شمال - جنوب با محوریت بندر چابهار ، به شرکت کشتیرانی والفجر محول شده است .

بر این اساس ، پیش بینی می‌شود با ورود والفجر به عملیات کانتینر از مسیر بندر چابهار قیمت تمام شده و زمان حمل کانتینرهای ترانزیتی از مسیر بنادر هند به کشورهای حوزه CIS و افغانستان کاهش می‌یابد .

حمل کالای ترانزیتی از طریق بندر چابهار از طریق شبکه حمل و نقلی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به صورت DOOR TO DOOR خواهد بود .

در وضعیت فعلی ، عملیات کانتینری این شرکت انتفاعی و در راستای کسب سود نبوده و گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن شرکت کشتیرانی والفجر در رابطه با رونق یافتن بندر چابهار و احیا کریدور شمال - جنوب به مأموریت ملی خود عمل کرده و به دنبال انتفاع مالی نیست ؛ هر چند عملیات حمل و نقلی در این مسیر به گونه‌ای مدیریت خواهد شد که زیانی نیز متوجه مجموعه ذی‌نفعان نشود .

بر این اساس ، کشتیرانی والفجر برای رونق یافتن بندر چابهار و توسعه عملیات ترانشیپی از این بندر به بنادر هند ، منطقه خلیج فارس و عمان با استفاده از کشتی‌های فیدری خود در حال برنامه ریزی است .

در عین حال، با توجه به انتصاب مدیران ویژه برای دو پروژه توسعه بندر چابهار و کریدور شمال - جنوب در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، هماهنگی ها لازم با این بخش ها انجام شده است که امیدواریم با توجه به امکانات مناسب گروه کشتیرانی و تجربه ارزنده که در حوزه حمل و نقل بین‌المللی در این مجموعه ملی ، مجتمع است به زودی شاهد تحقق اهداف حمل و نقلی در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و همچنین احیاء کریدور شمال - جنوب باشیم .




مطالب مرتبط

با توجه به سیاست های ابلاغی توسعه دریامحور ، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این فرصت ارزشمند را مغتنم شمرده و تلاش دارد سهمی ارزشمند در حوزه اجرای این سیاست­ ها ایفا نماید ؛ به نحوی که برای تبدیل شدن بندر چابهار به هاب منطقه ­ای در دریای عمان و خلیج فارس ، برنامه ریزی ...

|

با سازمان بنادر و دریانوردی در تمام بخش‌ها از جمله فنی و تجهیزاتی همکاری بسیار خوبی وجود دارد اما انتظار این است که بندر چابهار هر چه سریع‌تر به تجهیزات لازم مانند گنتری‌کرین‌ها تجهیز شود تا شناورهای بزرگتر قادر به پهلوگیری در بندر باشند و بندر چابهار به یکی از مراکز ...

|

ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون از شرق تا غرب دنیا ، از هند و چین گرفته تا آفریقا و آمریکای لاتین در حال فعالیت بوده و شناورهای گروه کشتیرانی در حال جابه‌جایی انواع کالاهای صادراتی و اقلام مورد نیاز کشور از اقصی نقاط دنیا هستند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد : اولین محموله کانتینرهای ترانشیپی در بندر ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با توجه به افزایش اهمیت کریدور شمال - جنوب (INSTC) در صفحه شطرنج ژئوپلیتیک اوراسیا ، ایران راهبرد مهمی با هدف بهره‌برداری از ...

|

نظرات کاربران