در حال بارگذاری ...
  • شرکت کشتیرانی والفجر متولی توسعه عملیات حمل‌ و‌ نقل کانتینری در بندر چابهار

    حمل کالای ترانزیتی از طریق بندر چابهار از طریق شبکه حمل و نقلی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به صورت DOOR TO DOOR خواهد بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با تصمیم گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، شرکت کشتیرانی والفجر مأمور توسعه عملیات حمل‌و‌نقل کانتینری در بندر چابهار است .

    شرکت کشتیرانی والفجر به عنوان یکی از شرکت ­های زیرمجموعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در حوزه‌های مختلف حمل و نقل کانتینری ، فراساحل و مسافری فعالیت می‌کند ، طی اطلاعیه‌ای از پذیرش مأموریت محوله از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه حمل و نقل کانتینری در قالب کریدور شمال - جنوب خبر داد و تصریح کرد : این مأموریت در راستای رونق هر چه بیشتر کریدور شمال - جنوب با محوریت بندر چابهار ، به شرکت کشتیرانی والفجر محول شده است .

    بر این اساس ، پیش بینی می‌شود با ورود والفجر به عملیات کانتینر از مسیر بندر چابهار قیمت تمام شده و زمان حمل کانتینرهای ترانزیتی از مسیر بنادر هند به کشورهای حوزه CIS و افغانستان کاهش می‌یابد .

    حمل کالای ترانزیتی از طریق بندر چابهار از طریق شبکه حمل و نقلی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به صورت DOOR TO DOOR خواهد بود .

    در وضعیت فعلی ، عملیات کانتینری این شرکت انتفاعی و در راستای کسب سود نبوده و گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن شرکت کشتیرانی والفجر در رابطه با رونق یافتن بندر چابهار و احیا کریدور شمال - جنوب به مأموریت ملی خود عمل کرده و به دنبال انتفاع مالی نیست ؛ هر چند عملیات حمل و نقلی در این مسیر به گونه‌ای مدیریت خواهد شد که زیانی نیز متوجه مجموعه ذی‌نفعان نشود .

    بر این اساس ، کشتیرانی والفجر برای رونق یافتن بندر چابهار و توسعه عملیات ترانشیپی از این بندر به بنادر هند ، منطقه خلیج فارس و عمان با استفاده از کشتی‌های فیدری خود در حال برنامه ریزی است .

    در عین حال، با توجه به انتصاب مدیران ویژه برای دو پروژه توسعه بندر چابهار و کریدور شمال - جنوب در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، هماهنگی ها لازم با این بخش ها انجام شده است که امیدواریم با توجه به امکانات مناسب گروه کشتیرانی و تجربه ارزنده که در حوزه حمل و نقل بین‌المللی در این مجموعه ملی ، مجتمع است به زودی شاهد تحقق اهداف حمل و نقلی در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و همچنین احیاء کریدور شمال - جنوب باشیم .




    مطالب مرتبط

    گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مقصد عمده ترانزیتی از مبادی یاد شده را کشور‌های حوزه CIS و روسیه اعلام و تأکید کرده است که کالا به صورت DOOR TO DOOR و با استفاده از امکانات گروه در این مسیر‌ها ترانزیت به صاحبان کالا تحویل داده می‌شود .

    |

    در حال حاضر ظرفیت حمل کانتینری کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در قالب شرکت کشتیرانی دریای خزر و در این دریا ، حدود ۷۰ هزار TEU در سال است که با ورود چهار فروند کشتی ساخت داخل ، این رقم به ۱۰۰ هزار TEU در سال افزایش می‌یابد .

    |

    درخواست ایجاد خط منظم کشتیرانی بین بنادر هند و چابهار ، تسهیل در صدور بارنامه های حمل و نقل زمینی و دریایی و سهولت قوانین و الزامات قرنطینه نباتی در انتقال و ترانزیت محموله های باغی و کشاورزی از موضوعات مطرح شده و مورد درخواست شرکت های بخش خصوصی ، خصوصا انجمن شرکت های ...

    |

    کریدور شمال - جنوب ، مسافت ۱۶ هزار کیلومتری حمل بار از طریق کانال سوئز را با یک مسیر ۷ هزار کیلومتری جایگزین کرده که کاهش ۴۰ درصدی زمان حمل بار تا رسیدن به مقصد و ۳۰ درصدی هزینه حمل را به دنبال خواهد داشت . از سوی دیگر ؛ با توجه به موانع و محدودیت‌های متعدد مسیر‌های ریلی و جاده ...

    |

    سابقه تلاش برای فعال شدن این کریدور به سال‌های ۱۹۹۰ بازمی‌گردد . در سال ۲۰۰۰ بحث مجددی برای عبور بار از این مسیر با صدور بارنامه سراسری انجام شد و آخرین بار در شهریور ۱۳۹۷ وزرای حمل‌ونقل سه کشور ایران ، هند و روسیه در سن پترزبورگ توافقاتی داشتند ، اما به دلیل کمبود ...

    |

    نظرات کاربران