در حال بارگذاری ...

تسریع در عملیات اجرایی راه آهن رشت - آستارا با روش های نوین مهندسی

به منظور تکمیل هر چه سریعتر راه آهن رشت - آستارا باید راهکارهای استملاک اراضی طرح که نیازمند اعتبار هنگفتی است بررسی شود تا تملک اراضی مسیر پروژه به ویژه در زمین های زراعی و مسکونی در تعامل کامل با مردم صورت گیرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در عملیات اجرایی راه آهن رشت - آستارا گفت : به منظور تسریع در عملیات اجرایی این پروژه به عنوان آخرین حلقه واسط کل شبکه ریلی کشور به مسیرهای ریلی بین المللی و تکمیل کریدور شمال - جنوب باید از روش های نوین و فناوری های روز دنیا بهره مند شویم تا هرچه سریع تر این خط آهن استراتژیک کشور آماده بهره برداری شود .

خیراله خادمی در جلسه جمع بندی راهکارهای تسریع عملیات اجرایی راه آهن رشت - آستارا با حضور نمایندگان شرکت مهندسین مشاور و پیمانکار این ابر پروژه ریلی گفت : با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در عملیات اجرایی راه آهن رشت - آستارا به عنوان قطعه پایانی کریدور ریلی شمال - جنوب کشور و حلقه واسط کل شبکه راه آهن ایران به کشورهای حوزه قفقاز ، روسیه و در نهایت اروپا است که نه تنها بخش مهمی از شبکه ریلی داخلی کشور که نیاز بین المللی است .

وی مهمترین علت برگزاری این نشست را بررسی راهکارهای موجود در تسریع عملیات اجرایی و جمع بندی فنی این پروژه عنوان کرد و اظهار داشت : به منظور تکمیل هر چه سریعتر راه آهن رشت - آستارا باید راهکارهای استملاک اراضی طرح که نیازمند اعتبار هنگفتی است بررسی شود تا تملک اراضی مسیر پروژه به ویژه در زمین های زراعی و مسکونی در تعامل کامل با مردم صورت گیرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری جلسه ای در خصوص راه آهن رشت - آستارا و تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تکمیل هرچه سریعتر این پروژه اعلام کرد : به منظوراتمام این ابر پروژه راه آهن کشور که از نظر عملیات ریلی و اعتبار مورد نیازدر نوع خود مثال زدنی است نیازمند بهره مندی از روش های نوین و فناوری های روز دنیا هستیم و در حوزه طراحی ، مهندسی و تملک اراضی با روش های نوین امکان تکمیل عملیات اجرایی این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن میسر می شود .

وی ادامه داد : لازم است در خصوص تجهیز کارگاه های مورد نیاز و ساخت بخشی از ابنیه فنی نظیر تعداد و طول پل ها و نحوه اجرای آنها با روش های مهندسی نوین و به روز دنیا تصمیماتی اتخاذ شود و لازم است در اولین فرصت نسبت به بررسی و نحوه اجرای راهکارها اقدام شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در خصوص مزایای بهره برداری از راه آهن رشت - آستارا توضیح داد و بیان داشت : با بهره برداری از این مسیر ریلی انتقال بار از مبدا هلسینکی فندلاند تا بنادر جنوبی کشور بیش از ۲۰ روز کاهش پیدا می کند و این اقدام با توجه به موقعیت خاص ژئوپلیتیکی ایران درآمد ارزی بالایی برای کشور به همراه دارد .

در حال حاضر عملیات زیرسازی ۱۰ کیلومتر ابتدایی پروژه از مبدا رشت تکمیل شده است و آماده عملیات ریل گذاری است . زیرسازی ۱۱.۵ کیلومتر انتهایی از شهرستان آستارا نیز اغاز شده است . اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه به ارزش روز معادل ۱۸۰ هزار میلیارد ریال و با احتساب هزینه های تملک اراضی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد می شود .




مطالب مرتبط

برنامه داریم تا در سال ۲۰۲۴ حمل بار از کریدور شمال - جنوب در شاخه شرقی و خاک قزاقستان را افزایش دهیم . همکاری و برنامه‌های ایران و روسیه نه فقط برای منطقه ، بلکه برای سیاست‌های حمل‌ونقلی دنیا دارای اهمیت است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ...

|

تعهدات طرف ایرانی در ساخت خطوط ریلی این کریدور کاملاً دیده شده است و اجرایی می‌شود و باید بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی دو کشور در ساخت این کریدور در اسرع وقت وارد عمل شوند .

|

اتصال کردستان به شبکه ریلی و احداث مسیر ریلی همدان به سنندج بود که این راه‌آهن بخشی از کریدور شرق به غرب به شمار می‌رود . با اجرای این پروژه بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ آخرین وضعیت همکاری‌های زیرساختی و حمل و نقلی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در جلسه ویدئو کنفرانسی میان معاون ...

|

نظرات کاربران